Bryggeinspirasjon.

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
Nå er det vel ikke et generelt problem at man ikke har ting på blokka som man har tenkt å brygge, men dersom man begynner å gå tom for ideer, eller lei av de ølstilene man pleier å brygge... Her er en enkel og kjapp oversikt over ulike ølstiler man kan vurdere.

Når jeg går inn her, så får jeg lyst til å brygge samtlige - de ser så lekre og tiltalende ut at jeg får vann i munnen.

http://www.craftbeer.com/beer-styles
 
Er redd problemet mitt er det omvendte. Jeg trenger en skremme-side;). Nå har jeg brygget 13 brygg siden nyttår, og til helga blir det minst ett til. Fuller's 1845-klone. Kan noen vennligst skremme meg!
 
Sist redigert:
Er redd problemet mitt er det omvendte. Jeg trenger en skremme-side;). Nå har jeg brygget 13 brygg siden nyttår, og til helga blir det minst ett til. Fuller's 1845-klone. Kan noen vennligst skremme meg!
Over en batch i uka... :confused: hvor gjør du av alt? Og hvordan orker du?

Misforstå meg rett, er bare misunnelig selvfølgelig, men har mer enn nok med å klare målet om én batch i måneden...
 
hehe - jeg har en stor kjeller og ingen små unger. Derimot har samboern og jeg seks store unger til sammen, og noen av dem liker jo øl, så noen særlige avsetningsvansker har jeg ikke. Og om samboer'n og jeg drikker et par øl hver hver dag året gjennom, så trengs det faktisk en del øl bare til oss. Gamle folk må jo få i seg mye b-vitaminer for å holde alzheimer'n på avstand.

Men jeg brygger nok ikke hver helg, sjøl om det mangler skremmende lite på det. Det ble ekstra mye akkurat nå, for kjeller'n var ganske tom på nyåret. Da hadde jeg ikke brygget siden slutten av november.

Orker? Det er jo så morsomt! Og ikke sjelden kommer minstemann (24) og kjæresten og brygger sammen med meg. "Kvalitetstid":).
 
Er redd problemet mitt er det omvendte. Jeg trenger en skremme-side;). Nå har jeg brygget 13 brygg siden nyttår, og til helga blir det minst ett til. Fuller's 1845-klone. Kan noen vennligst skremme meg!
Du får ikke skremmesider av oss! Heller oppmuntring til å forske på nye oppskrifter, metoder og perfeksjonering. :D
 
Du får ikke skremmesider av oss! Heller oppmuntring til å forske på nye oppskrifter, metoder og perfeksjonering. :D

Jaja - så får jeg finne meg i min grumme skjebne, da:D. Og spøk til side, jeg er veldig glad for dette forumet og alt det gir. (Skulle bare ønske det var noen av dere som hadde erfaring med å brygge Fuller's 1845:rolleyes:. Ta en kikk på det relevante bildet på sida til Stig her (ESB?), og se om det ikke frister å skaffe seg det, i alle fall;).)
 
Hvis du vil ha litt motvekt kan du jo lese litt om kosthold og urinsyregikt:(
-Corona, er det laget kun av mais?
 
Det må vel en skvett enzymer til, også:).

*fryktelig innrømmelse: På en veldig varm dag kan en corona el.lgn. - f.eks. amerikansk Budweisser - være veldig godt* (HYSJ!!)
 
Det må vel en skvett enzymer til, også:).

*fryktelig innrømmelse: På en veldig varm dag kan en corona el.lgn. - f.eks. amerikansk Budweisser - være veldig godt* (HYSJ!!)
Brygga sist vår ein lett pils med 33% pilsner malt 33% flaka mais og 33% flaka ris Abv ca 3.3
Absolutt godt å ha den dagen sommeren var på Sunnmøre i 2015 [emoji41]

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp