Vestkast - en norsk podcast om øl og ølbrygging!

Har nå kommet 2 episoder etter den... :)
Jeg har også delt deler av det ligg negative synet til hefe-episoden, MEN grunn ideen er et kjempe konsept; profesjonelle bryggere brygger! Altså kanskje vi heller kunne fått en kjapp inntroduksjon til at de brygger en av sine kjente og kjære øl!

Jeg skjønner denne episoden var spesiell siden dere mener hefe er glemt og undervurdert og siden det er Pingvinen sin feiringsøl, og det meiner jeg heller itte å kritisere eller gå noe innpå; jeg bare måtte undertrykke at grunn ideen er super og spennende!

Jeg må tilføye at jeg liker nok antagligvis dine innlegg og saker best, Rolv! Og det er spennende at dere har fått med Sammy på laget. Liker også veldig godt at Lothe og Gahr kommer innom så ofte.

Tommel opp for at det kommer temaepisoder og bryggeintroduksjoner om i hverandre og uavhenge av hverandre!

- B. Romar
 
Jeg har også tidligere vært negativ, men Bård Romar har et meget godt poeng. Konseptet med 'lytt til erfarne bryggere' er meget bra...
Min kritikk går mindre på det radio-tekniske og mer på det brygge-tekniske.
Det virker som om NØ slår på stortromma med et lite brygget øl uten selv å gjøre tilstrekkelig forarbeid. Det forundrer meg også at de ikke har gjort noen test-brygg, men hopper i det. Dette er et kunde-øl som bør være kvalitetssikret i ekspert- / kundepanel før det havner i kranen.
Men konseptet er bra...
 
Jeg har "oppdaget" SKA! :)
Gøy musikk!
Skal HELT sikkert høre på det i ettermiddag når det skal brygges. :cool:
Ska er perfekt tilbehør til bryggedagen!
Selv er jeg mest glad i den "originale" ska'en fra Jamaica, tidlig/midten av 60tallet. Prince Buster, Demond Dekker, The Skatalites for eksempel. Og når du først er på Jamaica, sjekk ut mento, forløperen til ska. Mye humør og energi der også. For eksempel The Jolly Boys;
;)
 
Hvis man legger øret mot døren til Vestkast sine redaksjonslokaler hører man tydelig at det mumles noe; "...belgiske klosterøl, mumlemumle, dubbel, trippel, quadruppel....mumlemumle..."
Kanskje det er lurt å skyve en eller flere av disse ølstilene oppover på listen over øl som skal brygges?
 
Tilbake
Topp