Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Hmm. Er denne oksygentett mon tro?
Vet ikke. Så noe om bruk av sånne for lenge siden, husker ikke om det var her eller på homebrewtalk. Kan det måles eller trengs det et 2-års exbeeriment?
Har sikra meg en enda billigere en på jobben (uten meskevann), men det har ikke blitt noe surølbrygging ennå. :(
 
Hei. Jeg brygger ekstrakt, men vil gjerne over på all grain.

Dog usikker på hvilken størrelse jeg evt. burde gå for. Ser de har salg på både 36 liter og 51 liter. Noen som kan hjelpe meg med en liten pekepinn på hvor store batcher man normalt brygger ved å meske i hhv disse to? Hvordan man regner ut og tenker om dette.
 
Hei. Jeg brygger ekstrakt, men vil gjerne over på all grain.

Dog usikker på hvilken størrelse jeg evt. burde gå for. Ser de har salg på både 36 liter og 51 liter. Noen som kan hjelpe meg med en liten pekepinn på hvor store batcher man normalt brygger ved å meske i hhv disse to? Hvordan man regner ut og tenker om dette.

Feil tråd, men når du først er her: Du kan greit trekke fra ti liter og få endelig batch. Varierer en del, men det er omtrent det som forsvinner i løpet av kokinga. Med sterkere øl begrenses du av meskekjelens størrelse, så om du vil lage mye, svært sterk øl om gangen kan det være en god ide å skaffe en litt større meske-enhet enn koke-enhet. Personlig bruker jeg tre kjeler på 70 L (vann, mesk og kokekar), og holder meg som regel til 40L.
 
For å kunne brygge litt sterkere øl ville jeg valgt 51liter'n. Du står da friere til å brygge alle øltyper. En venn valgte 36 liter, men angrer innimellom.
 
Det er nok fra de nordøstlige strøkene av Burton: https://www.google.no/maps/place/67.09239N,015.36852E
I følge produsenten: Det krystall klare kildevannet har en PH på 7,9 og veldig høyt innhold av mineraler.
Prøvde å spørre dem via kontaktskjema og mail, men det funker ikke.(553 5.3.0 <info@waterofnorway.no>... No such user here)

Da har jeg fått 3 av disse dunkene i hus. På varedeklarasjonen står dette:

Kalsium 18,4 mg/l
Magnesium 1,8 mg/l
Jern 0,1 mg/l
Sodium 25,5 mg/l (dette er Natrium)
Flourid 1,98 mg/l
Kloride 4,8 mg/l
Sulfate 15,4 mg/l
Ph 8,3

Så langt jeg kan se er all nødvendig informasjon her, bortsett fra Bikarbonat (HCO3). Noen som vet om den kan beregnes ut fra de andre verdiene?
Tenkte jeg skulle bruke vannet til å brygge med, selv om det primært er selve beholderne jeg er ute etter (til surøl).
 
Tilbake
Topp