Vandregjær - kveik på farten?

Jeg tar trolig med et glass Hornindalskveik til Drammen. Hvis noen vil ha, så må de stille med steriliserte glass/rør/beholdere.

Tar med glass og håper på en slant Hornhindalskveik :)

Kan ta med noen rør Vossakveik til Drammen hvis noen vil ha.

Kristian
 
Jeg tar også med noen tomme glass til Drammen, dersom noen skulle kunne avse en slant eller to.
 
Hei! Finnes det en tråd hvor det diskuteres oppskrifter for kveikøl? Har noen feks prøvd ut å kombinere kveik med brettanomyces og/eller lactobacillus?
 
Sist redigert:
Jeg holder på å få liv i en halv år gammel Kveik.
15b16f3e764a6f736b30fa472b2bfa6d.jpg
.

Går fint så langt. Hvis noen er interessert, tar jeg gjerne en slant fra og sender videre ellers kan det hentes i Kristiansand.
 
Takker Rikvold for Kveik som jeg fikk på hjemmebryggerhelga, den ser svinbra ut! Er litt blank på maltsammensetning, noen som har tips?
 
Er det noen som har litt Kveik å sende? (Litt usikker på om den jeg har egentlig er kveik, ølet smaker "brødaktig"), så det hadde vært fint å fått en riktig start med riktig Kveik.
 
Kveik fra Lærdal.
Har også Sykkylven, voss, Hornindal, samt to ulike fra Stordal. Ebbegarden fra Stordal er snart klar til pakking. De andre må jeg dyrke så det vil ta litt lenger tid:)
 
Dette hørtes spennende ut, har du testet alle? forskjellige egenskaper? Lærdal og Voss kunne jeg tenkt meg.
 
Tilbake
Topp