Hjelp jeg har skaffet meg Corneliusfat.

Jeg har til nå tappet på flasker, men har skaffet meg corneliusfat og nå er jeg rådvill.
Jeg tenkte å kjøpe jockeyboks 12 l.
Fra førJeg har 2 stk 19 l Corneliusfat og 3 stk sodasteam patroner.
Jeg tenker meg det enkelt og greit opplegg. Er det noe som har tips til smarte ting og tråder om temaet?

Hilsen Robert
 
Jockeyboks passer best for festservering når det ikke er kjøling tilgjengelig. Kjøleskap er enklest for oppbevaring av fat. Start med piknikkraner først, også kan du heller oppgradere til mer fancy opplegg senere. Bryggeland har en OK regulator som går rett på sodastreamflasker. Ellers finnes det overgang som gjør at du kan bruke vanlig CO2-regulator.
 
Jockeyboks passer best for festservering når det ikke er kjøling tilgjengelig. Kjøleskap er enklest for oppbevaring av fat. Start med piknikkraner først, også kan du heller oppgradere til mer fancy opplegg senere. Bryggeland har en OK regulator som går rett på sodastreamflasker. Ellers finnes det overgang som gjør at du kan bruke vanlig CO2-regulator.

Takk:) ekstra spørsmål: når man skal karbonere naturlig med sukkerlake på corneliusfat, er det nok å sette på lokket eller må man tilføre litt kullsyre?
 
Har aldri prøvd naturlig karbonering på fat. Tvangskarbonering er nok mer vanlig. Mener å ha sett tips om at fatet bør trykksettes først, for å være sikker på at det er tett.
 
Det går bare godt å karbonere naturlig på corneliusfat. Jeg bruker bestandig å trykksette fatene med rundt 3 bar for å sikre meg at pakningene er tette, men er du nøye og helst setter inn pakningen rundt lokket med smøremiddel går det som regel bra. Husk også å sette fatet varmere enn utgangstemperaturen de første dagene for å unngå kjøling som fører til vakuum.
 
Tilbake
Topp