• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Corneliusfat

Hei og hop!

Lurer litt på hvordan stemningen er for å lage en fellesbestilling på C.fat? Har det akkurat vært en runde? Blir jo betraktelig billigere om man hadde gjort det. Aner ikke fra hvor det har blitt bestilt tidligere men jeg har nå smått begynt med denne hobbyen igjen etter en periode uten brygging. Any takers?
Noen som har bestilt tidligere som kan komme med innspill på hvor man får de fra?

/Espen
 
Interessert, men avhengiger av pris. Kjøpte på fellesbestilling via bryggeland for noen år siden og det ble veldig bra pris. Billigere enn hva brukte selges for i dag.
 
Har sjekket litt. Petit Agentur skal ha 800kr pr 19l corneliusfat om man bestiller en pall på 60 stk. Bryggeland skulle ha 899kr fatet om man bestilte 10+.

Jeg tror uansett at Lund Teknik- http://shop.lundteknik.dk/index.php er billigst. Jeg bestilte 4 brukte fat derifra nå til 1199kr. 400kr i frakt og ca 300kr i fortolling = 1899kr / 4 = 475kr pr fat. Disse er trykktestet.
 
Har sjekket litt. Petit Agentur skal ha 800kr pr 19l corneliusfat om man bestiller en pall på 60 stk. Bryggeland skulle ha 899kr fatet om man bestilte 10+.

Jeg tror uansett at Lund Teknik- http://shop.lundteknik.dk/index.php er billigst. Jeg bestilte 4 brukte fat derifra nå til 1199kr. 400kr i frakt og ca 300kr i fortolling = 1899kr / 4 = 475kr pr fat. Disse er trykktestet.
Du glemte vel fortollingsgebyret...? Og så må du ikke glemme kronekursen som medfører et tillegg på ca 25 %. Er ikke sikker på at dette blir så alt for billig likevel.
 
Du glemte vel fortollingsgebyret...? Og så må du ikke glemme kronekursen som medfører et tillegg på ca 25 %. Er ikke sikker på at dette blir så alt for billig likevel.

Stemmer som du sier med kronekursen, den tok jeg ikke høyde for, men jeg glemte også at de trekker fra dansk moms på 25%, så det går opp i opp. Fortolling ligger i regnestykket mitt ovenfor.
 
Stemmer som du sier med kronekursen, den tok jeg ikke høyde for, men jeg glemte også at de trekker fra dansk moms på 25%, så det går opp i opp. Fortolling ligger i regnestykket mitt ovenfor.
Ja, hvis de trekker fra den danske momsen blir det en god pris. Men du må nok påregne noen kroner i fortollingsgebyr likevel. De 300 du har lagt til i fortolling er vel momsen?
 
1199 - 25%(dansk moms) = 899kr. 899 + 400kr frakt = 1299kr.
1299kr + 325kr(norsk moms 25%) = 1624kr.

1624kr + 164kr(forenklet fortolling posten) = 1788kr.

1788kr / 4 corneliusfat = 447kr pr fat.

Finner ikke så billig i Norge tror jeg.. Har kjøpt 2 brukte som var trykktestet i Norge for 750kr pr stk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp