• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs 3- kjelebryggeri. Boilermaker 15g BK, MT og 98L HLT gass/induksjon

Byr igjen jeg da...
Motstrømskjøler i kobber 1400kr

Tilhørende slanger med Quick disconnects, alt utstyr har disse koblingene 200 kr

Stein for ren O2 på rustfri stang, ca 1 meter 200kr

Diverse kraner for fleksibilitet i vesketransport gjennom pumpene 3 kraner og T-kryss 300kr
 
Hei,

Vil gjerne legge inn følgende bud:

4000kr for 15 gallon Boilermaker isolert meskekjele med autosparge og Blichmann silbunn
1500kr for en Caso 3500W induksjon

Jeg betaler frakt om du er villig til å sende disse i posten.
 
Byr igjen jeg da...
Motstrømskjøler i kobber 1400kr

Tilhørende slanger med Quick disconnects, alt utstyr har disse koblingene 200 kr

Stein for ren O2 på rustfri stang, ca 1 meter 200kr

Diverse kraner for fleksibilitet i vesketransport gjennom pumpene 3 kraner og T-kryss 300kr
Notert
 
Det har nå kommet såpass med bud at jeg stykker bryggeriet opp og selger enkeltdeler.

Høyeste stående bud er på følgende utstyr:

Inlinetermometer 300, Naxi
O2-stein 200, Bozo
21KW Gassbrenner 1100, RawRoffe
Motstrømskjøler 1500, Løver
Slanger med QD 200 Bozo
Kraner med T-kryss 300, Bozo
Meskekjele 4000 Atle K
1 Caso 3500 1500, Atle K
1 Caso 3500 1700, Jo-Helge
March-pumpe 240V 1000, Newman
 
Sist redigert:
Hvor lenge har du tenkt å ha budrunde? Om jeg byr så er ikke budene bindene over lang tid. Får jeg ikke en avklaring på budene innen kort tid så finner man jo utstyret en annen plass.
Se første post, der ligger all info samlet. Skulle jeg ha oppdatert budene i første post også? Tråden blir muligens litt mer oversiktlig da
 
Se første post, der ligger all info samlet. Skulle jeg ha oppdatert budene i første post også? Tråden blir muligens litt mer oversiktlig da

Jeg mener ikke at man skal selge uansett bud. Du vil helst selge alt samlet, det er forståelig. Men når du åpner for at folk skal by, så synes jeg du burde sette en dato hvor budrunden er ferdig. Fordel for alle parter, og det er normalt å ha budrunder slik.

For min egen del så sitter jeg å planlegger/bygger bryggeri. Og hvis budrunden varer lenge så går jeg heller å kjøper nytt. Er normalt å ha tidsfrist i en budrunde.
 
Budfrist 17 mai?? OMG
Det tar nok litt tid å selge hele bryggeriet så 2-3 uker må vel til tror jeg. Tenkte at Grunnlovsdagen var en god dato å feire nytt utstyr på. Skjønner at folk er utålmodig på å få vite om de vinner budrunden, og at de ønsker å kunne bestille ting litt raskt dersom de ikke vinner. Ett alternativ hadde vært å sette opp minsteprisene og korte ned budfristen. Det som da ikke blir solgt innen fristen legges enkeltvis ut på nytt, med forlenget frist. Dette er selvfølgelig mulig, men da tror jeg også det blir mindre oversiktlig for alle. Slik som det er nå har alle full oversikt over hva som er tilgjengelig og hva pålydende bud er
 
Det tar nok litt tid å selge hele bryggeriet så 2-3 uker må vel til tror jeg. Tenkte at Grunnlovsdagen var en god dato å feire nytt utstyr på. Skjønner at folk er utålmodig på å få vite om de vinner budrunden, og at de ønsker å kunne bestille ting litt raskt dersom de ikke vinner. Ett alternativ hadde vært å sette opp minsteprisene og korte ned budfristen. Det som da ikke blir solgt innen fristen legges enkeltvis ut på nytt, med forlenget frist. Dette er selvfølgelig mulig, men da tror jeg også det blir mindre oversiktlig for alle. Slik som det er nå har alle full oversikt over hva som er tilgjengelig og hva pålydende bud er

Jeg synes det hørtes ut som en bedre måte. Sette minstebud, så får folk by. Raskere avgjørelser er bedre for alle.
 
Tilbake
Topp