Dommerkurs i Trondheim

Anders Christensen

Norbrygg-medlem
Det blir holdt Norbrygg øldommerkurs i Trondheim 10-11 september, i regi av Fylkeslaget i Sør-Trøndelag.

Tentativt program:
* lørdag 10. sept kl 11.00-17:00 - kurs del 1
* lørdag 10. sept kl 19:00 felles middag på et sted med ølutvalg (valgfritt å delta)
* søndag 11. sept kl 10:00-16:00 - kurs del 2

Kurset foregår i kjelleren til Bakke Brygg i Trondheim sentrum, Fjordgata 9. Det er inntil ca 15 plasser på kurset. Deltakerne må være medlem i Norbrygg. Det forventes at de som deltar på kurset også tidvis blir med og dømmer øl under Norbrygg-konkurranser i nærmiljøet sitt.

Kurset tar utgangspunkt i de ca 70 øltypene som brukes av Norbrygg under konkurranser, samt smaksprosessen og konkurranseprosessen. Det blir smaking på ulike usmaker og trening på bedømming av øl. Det fokuseres på objektivitet og bevisstgjøring i smakeprosessen.

Neste runde med sertifiseringer er schedulert til januar 2017. De som tar kurset må påregne noe egenstudier og egentrening i perioden etter kurset og frem mot sertifiseringen.

Påmelding til kurset sendes på epost til meg: anders@geekhouse.no.

PS: Jeg ser i ettertid at tidspunktet kolliderer med småviltjakta, og det beklages. Dersom det er tilstrekkelig overbooking og interesse for kurset, skal vi forsøke å arrangere enda et kurs utpå høsten på et fullstendig jakt-fritt tidspunkt. Så om du er interessert, men ikke kan pga jakta, så meld ifra, slik at vi har oversikt over interessen for dette.
 
Oppfordrer flest mulig til å melde seg på. Jeg trenger overbooking for å få mulighet til å blir med senere i høst. Takk for presiseringen Anders :)
 
Er det fortsatt ledige plasser? Dette hadde vært interessant å prøve å få med seg!
 
Dommerkurset er fulltegnet, men det er flere som har ønsket dommerkurs men som ikke kunne denne helga. Dersom stemningen er for dommerkurs, kunne vi forsøkt å fått til enda ett kurs senere på høsten - og jeg har lovet å sjekke at det ikke kolliderer med viktige datoer ifm jakt. Det samme gjelder smakskurs, som det burde være rom for å holde ett til av i løpet av året.
 
Tilbake
Topp