Garage project - Death from above

har handlet inn vietnamesisk mynte, vitnamesisk mango og chili men har ingen anelse om mengde til 20 liter. Har sendt mail til garage project, men ikke fått svar enda.
Jeg har planer om å brygge i morgen. Noen som kan hjelpe meg?
 
Kan du ikke oppgi alt av informasjon du har? Kan garantert ikke hjelpe deg, men vil gjerne ha hva du har av informasjon, for jeg DIGGER Death From Above!
 
Det er lite å oppdrive av informasjon på nett. Det eneste jeg finner er anmeldelser av ølen og informasjonen på bryggeriets sider. Tenker en standard pale ale som base. Amerikansk humle tilsatt slik som beskrevet på bryggeriets video. Alt det andre er jeg usikker på. All hjelp tars imot med stor takk[emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Med fare for å bli arrestert for altfor høy PK-faktor - og denne går selvsagt til Garage Project, og ikke til deg Mhetling :):

.. vietnamesisk mynte, vitnamesisk mango og chili ..
?

....og ølet heter ''Death From Above''?
mao bomber eller napalm altså?

Syns vel ikke at det var en spesiellt smakfull spøk - men ølet kan selvsagt være godt :)
 
Krig / død begrunnet i religiøs overbevisning er vel også en 'død fra oven', selv om jeg støtter #Hansern i vurdering av spøken
 
Her er svaret jeg omsider fikk av Garage Project: Hey Mats.
Thanks for your message!
I can definitely give you a couple pointers.
The main hops are Chinook for bittering, Centennial and Citra.
A juicy malt base that uses Ale malt, Munich and a touch of dark caramel malt for colour. And obviously Lime, Chilli, Mango and Vietnamese Mint [emoji846] Hopefully that should steer you in the right direction.
Cheers


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Selv om jeg egentlig lurte mest på mengder med lime, chili, mango og mynte[emoji13]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Står Amarillo på nettside og annen offisiell info. Det gjør det også med Chinook.

Har du brygget den @Mhetling ? Oppskrift?
 
Sist redigert:
Dette er et rimelig grotesk eksempel på historieløs smakløshet. Hva med å kalle neste prosjektøl "Zyklon B"? Kult?

Litt om ulike reaksjoner: http://www.stuff.co.nz/national/8579131/Playful-Death-from-Above-beer

Historieløs smakløshet er en god beskrivelse.
Sveiseblind amerikansk nasjonalisme er vel en like god beskrivelse.

Fullstendig blottet for anstendighet.
Noen må forklare kidsa om Vietnam-krigen.

Vær så snill: Ikke bruk folkemord for å selge øl.

Huff.

Off Topic? ... Når ble anstendighet uønsket?
 
Sist redigert:
Nå er Garage Project fra New Zealand da, men enig at navnet er litt lite smakløst.

Men over til ølet, som forøvrig er snadder, anbefaler jeg tørket chili. Jeg har brukt fersk chili før, og det smakte paprika av ølet i seks måneder før det roa seg. :p
 
Ja, jeg har brygget. Men det var før jeg fikk svaret fra Garasjen, som forøvrig ikke hjalp stort. Jeg valgte en klassisk ipa-maltblanding. Så ble det litt tull med innkjøp av de andre råvarene. Jeg endte opp med vietnamesisk mango(litt søtere enn vanlig mango), limeblader(kaffir lime), mynte, og tørket chili. Jeg gikk for centennial (i mangel av chinook) citra og amarillo. Mengder og resultat kan jeg komme tilbake til når jeg er hjemme fra ferie og faktisk har smakt på det ✌️


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei..
Har du ein "smaks-rapport" på den du brygga? Vart det noko i nærheten??
Hei, sorry sen respons. Lite bryggeaktivitet for tiden. Vil ikke si jeg traff helt ift orginalen, men den ble vanvittig god. Jeg fikk mer chili-preg på min. Dette likte jeg godt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Fullstendig oppskrift?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
d487c1d7e794fc58610b1c925449f0be.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Hei. Takk for at du deler oppskrift. Når tilsettes fruktsalaten, og hva betyr tørrhumlevektene? 30-30-30 og 30-30-40?
 
Tilbake
Topp