App for å holde oversikt over flaskene

GodesetBrygg

Norbrygg-medlem
Finnes det en app el tilsv for å holde oversikt over flaskene - både de som inneholder eget og kjøpt øl? Det blir mye i kjøleskapene etter hvert og jeg aner ikke lenger hvor mange flasker jeg har av hver type.

Hva bruker folket av system for å holde seg ajour?

Jeg kan selvsagt bare lage et regneark eller noe...
 
Jeg har denne hengende ved siden av trappen opp fra kjelleren. Men nå er da jeg forferdelig gammeldags.

(Den er oppdatert siden bildet ble tatt).

89b3fcbd61-Img_1629.jpg
 
Finnes det en app el tilsv for å holde oversikt over flaskene - både de som inneholder eget og kjøpt øl? Det blir mye i kjøleskapene etter hvert og jeg aner ikke lenger hvor mange flasker jeg har av hver type.

Hva bruker folket av system for å holde seg ajour?

Jeg kan selvsagt bare lage et regneark eller noe...

http://beercellarlist.com/index.php?page=home

Dette er vel noe liknende det du spør om. Evt BCL fra BeerCellarList
 
Jeg har denne hengende ved siden av trappen opp fra kjelleren. Men nå er da jeg forferdelig gammeldags.
Huff ikke si det da, jeg benytter nøyaktig samme metode :p Kanskje ikke 100% pålitelig når jeg har en viss promille, men godt nok til at det gir en indikasjon på når jeg må brygge mer av noe...

Og så bruker jeg bare en app ("keep") til å holde styr på basic data (ABV, IBU, osv) per batch, kombinert med noen gule lapper på utsiden av kjøleskapene som viser hvilke batcher som står inni.

Primitivt men fungerende.
 
Tilbake
Topp