Deilige bilder!!!

Europalle med sort plast ser det ut som:confused:

Europall stemmer. De burde nesten ha storkunde rabatt på polet.
Vi har en liten ølklubb på 10 pers hvor vi samles 4-5 ganger i året for å smake på øl og spise god mat. Blir ganske store bestillinger polet før slike samlinger.
Kan anbefale opplegget. Vi setter av 250kr pr mnd også er samlingene rullerende på alle medlemmene som inviterer hjem til seg på middag og smaking av masse øl. Også drar vi på en helgetur samme i ny og ne for å drikke enda mer øl. F.eks. Copenhagen beerfestival 12-13mai 2017.
 
Europall stemmer. De burde nesten ha storkunde rabatt på polet.
Vi har en liten ølklubb på 10 pers hvor vi samles 4-5 ganger i året for å smake på øl og spise god mat. Blir ganske store bestillinger polet før slike samlinger.
Kan anbefale opplegget. Vi setter av 250kr pr mnd også er samlingene rullerende på alle medlemmene som inviterer hjem til seg på middag og smaking av masse øl. Også drar vi på en helgetur samme i ny og ne for å drikke enda mer øl. F.eks. Copenhagen beerfestival 12-13mai 2017.

Antar nytt bilde når den er pakket ut[emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fin tur til polet

639bcae052ca8c9d9cdae632b18c94ad.jpg


Og så skjer dette

f4fe333d3b48bddbb10a897d594bf6f8.png
 
Noen triks for å få vørteren så klar?
Jeg har litt forskjellig resultat.
Være sikker på at det er gjæret helt ut og så skru av varmen/sette kaldere, kanskje. For meg er det egentlig bare flaks at den ble SÅ klar. Dette er ved flasking, altså. FG-måling. Det har sikkert også noe med saken å gjøre at jeg brukte S-04, som er en gjær som flokkulerer godt.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Prøvde wet-hopping for noen år siden, men kunne ikke merke den store forskjellen. Tenkte å gjøre det i år, men varmen i september modnet humlene tidligere enn forventet, så ingen passende øltyper var/er planlagt. Humlene ble tørket og vakuumpakket, siden fryseplassen er begrenset.
 
Stikk motsatt av Pedersen over her.

Akkurat gjort ferdig kokekjelen etter førti forsøk på å få WP-armen på plass siden jeg ikke får skrudd den på eller rotert den inni kjelen.

20160930_213703.jpg

20160930_213717.jpg

Om en-to ukers tid så tenker jeg det lukter vørter igjen.
 
Må si jeg likte særs godt høyde til bredde-forholdet til Pedersen, kjelene altså.

Bestilte egentlig en 25L høy kjele fra Belgia, fikk den i går og etter omtrent to måneders venting og så unboxing fant jeg ut at de hadde plukket feil på lageret og sendt meg en kjele som minnet mer om ei pannekake. Mye bredere enn det den er høy, ubrukelig. Så da ble det denne kjelen på bildet siden jeg ikke orket vente lengre.

Dette oppsettet skal være så utrolig simpelt at jeg faktisk får fritid. Tankene dro meg ut på å bygge inn kontakter i bordet, bare fordi det er mer cleant og gøy, samt å sette inn en treveiskran, men minnet meg selv på hva oppsettet skal være, enkelt, så da droppet jeg det.
 
Hvordan funket dette? Har en sopptørker fra jula, som ligner på din. Tenkte å dra i gang den i løpet av uka her også, men lurte litt på temperatur og varighet på tørking.. Noe tips?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Hvis det er samme som min fra jula har den ikke temperatur-regulering. Mener den var noe varm ifh til det som var riktig temperatur for humletørking uten at jag har noe særlig peiling
 
Hmm, trodde kanskje den hadde temp justering.. Men da får jeg se en gang til når jeg kommer hjem.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp