Gårdsøl

Boken er bestilt :) Har brygga ein del etter den tradisjonelle måten for Sunnfjord, så det skal bli moro å lese litt om dei ulike variasjonane.
 
Fikk også boka i dag med hyggelig hilsen. Tusen takk.
Men mangler en mulighet for å få gjøre opp for meg :)
75b8dc0ee194127738bfb853883b6e2e.jpg
 
Sist redigert:
Boken er bestilt :) Har brygga ein del etter den tradisjonelle måten for Sunnfjord, så det skal bli moro å lese litt om dei ulike variasjonane.
Så bra. :)

Du har brygget etter Sunnfjords-metoden, sier du? Hvem lærte du den av? Dette skulle jeg gjerne hørt litt mer om.
 
Leser boka nå. Historiene fra Voss minner meg om da en gjeng fra et selskap jeg jobbet for i Bergen var på teambuilding på Voss senhøsten 2000. En kveld spiste vi tradisjonsmat på låven til en lokal gårdbruker og han serverte selvfølgelig sitt Vossabrygg til maten. Jeg likte det så godt at jeg etter middag gikk bort til ham for å høre om jeg kunne kjøpe en dunk. "Nei", sa han. "Selge brygget er ikke lov, men vi kan bytte." "Bytte hva da?", spurte jeg. Jo, om han fikk 50 kroner av meg skulle jeg få en dunk øl av ham. Jeg ga ham min del av byttehandelen og da jeg våknet neste morgen hadde han vært innom hotellet og dunken stod og ventet på meg i resepsjonen. Det var et godt brygg. Han lager det sikkert på samme måte fortsatt.
 
Tilbake
Topp