Flaske med auto-hevert uten å stikke om?

Trådstarter ønsker å begrense oksygen i ferdig gjæret øl så jeg ville gi ett velmenende tips om ett aspekt han kunne vurdere (karboneringsdrops istedenfor sukkerlake vha sprøyte). Vet ikke hva hensikten med kommentaren deres var @Daggis og @Sarge
 
Trådstarter ønsker å begrense oksygen i ferdig gjæret øl så jeg ville gi ett velmenende tips om ett aspekt han kunne vurdere (karboneringsdrops istedenfor sukkerlake vha sprøyte). Vet ikke hva hensikten med kommentaren deres var @Daggis og @Sarge

Mitt var ment belyse det faktum at dersom han benyttet sukkerbiter, slik jeg oppfattet ditt innspill, så vil ikke det nødvendigvis redusere mengden oksygen som introduseres da det er en god del oksygen tilgjengelig i en sukkerbit. Personlig, muligens fordi jeg så langt ikke har hatt oksideringsproblemer, så sliter jeg med å forstå andres panikk rundt temaet, men det kommer vel trolig en dag. Og tro det eller ei, men jeg bruker sukkerbiter vel vitende om det faktum jeg tidligere opplyste om.
 
Trådstarter ønsker å begrense oksygen i ferdig gjæret øl så jeg ville gi ett velmenende tips om ett aspekt han kunne vurdere (karboneringsdrops istedenfor sukkerlake vha sprøyte). Vet ikke hva hensikten med kommentaren deres var @Daggis og @Sarge
Synes du det er interessant å gå i detalj på hvorfor vi diskuterer i en tråd, eller er dette mer en kommentar som ønsker å invalidere innspill fra andre bidragsytere? Jeg håper og tror det første så her kommer utdypende forklaring:

Jeg postet opprinnelig her fordi trådstarter var usikker på om heverten kan bevege seg ukontrollert. Jeg har tidligere flasket via heverten også, uten at jeg synes det var så viktig, siden poenget mitt var å vise hvordan jeg har løst utfordringen om å bli mest mulig hands-free. Trådstarter snakker også om at han vurderer overgang til prosessen og spør om noen andre har prøvd det, så sånn sett føler jeg at jeg har erfaring å bidra med i tråden, selv om jeg altså har gått motsatt vei fra å flaske med hevert fra gjæringskaret til å stikke om til eget kar for flasking. Det handler slik jeg oppfatter det ikke bare om oksydering, men også om å belyse forskjellene mellom å stikke om til eget kar vs å flaske rett fra gjæringskaret, så jeg mener det meste jeg har postet er godt innenfor. Jeg har en (1) kommentar som bare var humoristisk ment, og det håper jeg det er takhøyde for. Jeg slang på en blunkesmiley for å tydeliggjøre dette nå. :)
(Det er likevel ikke sikkert at nevnte kommentar var uinteressant. Ref: https://www.homebrewersassociation.org/forum/index.php?topic=26696.0 )
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp