Erfaring med BacBrewing produkter?

Jeg fikk ihvertfall registrert bruker nå. Fikk bekreftelse pr epost og greier.

Et spørsmål til dere som har bestilt yield increase disc, det følger med filter til den, ikke sant? Jeg kunne ikke se at det er noe info om det er 0,9 eller 1,5 som følger med..
 
Jeg har ikke yield increase disc, jeg har dog kjøpt filter på 1,5, som jeg er svært fornøyd med, og de kjøptes da separat og enkeltvis, det vil si at du må bestille 2 for å et sett.
Personlig kom jeg frem til at jeg ikke trengte yield increase disken, da det å snu den orginale gir litt av samme effekten. Men flere har kjøpt og er fornøyde med den.
 
Takk for svar, kan spørre om de har mulighet for 1,5 til YID, om ikke annet som innspill til fremtidig valgmulighet ved bestilling. Siden jeg trenger dette til en BM20 er det vel mulig å kjøpe et 1,5-filter til BM50, det skal jo bare ligge på toppen av maltrøret.. Bruke YID til BM20 som mal og gå løs på det med dremel, kanskje.
 
to whom it may concern:
hadde problemer med å opprette bruker på denne siden fra min Mac, men gikk med en gang på pc`n på jobb...enten det eller så var bare timinga på eventuell nedetid helt insane
 
Prøver å bestille 2x 0,9 filter men får feilmelding om at det ikke finns en leveingsmetode til Norge. Noen annesn som har hatt samme problem og løst det?
 
Takk for svar, kan spørre om de har mulighet for 1,5 til YID, om ikke annet som innspill til fremtidig valgmulighet ved bestilling. Siden jeg trenger dette til en BM20 er det vel mulig å kjøpe et 1,5-filter til BM50, det skal jo bare ligge på toppen av maltrøret.. Bruke YID til BM20 som mal og gå løs på det med dremel, kanskje.

Bare å tipse han, jo flere vi blir som vil ha 1,5mm for YID - jo større er sjansen for at man får det :)
 
Brygget juleøl på min BM20 i jula, og brukte for første gang "Whirlpool showelen", fungerer greit men jeg lurer litt på hvordan dere bruker denne? Hvor lang tid for eksempel? I og med at denne må ut for å få plass til kjølespiralen så brukte jeg den kanskje ca. 1 min med drill, fikk litt problemer med humleposene med det var løsbart :) Altså så lurer jeg litt på hvordan dere bruker denne?
 
Brygget juleøl på min BM20 i jula, og brukte for første gang "Whirlpool showelen", fungerer greit men jeg lurer litt på hvordan dere bruker denne? Hvor lang tid for eksempel? I og med at denne må ut for å få plass til kjølespiralen så brukte jeg den kanskje ca. 1 min med drill, fikk litt problemer med humleposene med det var løsbart :) Altså så lurer jeg litt på hvordan dere bruker denne?

Bruker du humleposer? i såfall ville jeg vel droppet hele Whirlpool saken, da holder det med en "hvil" etter nedkjøling, for å la det lille som finnes av trub samle seg i bunnen :)
 
Bruker du humleposer? i såfall ville jeg vel droppet hele Whirlpool saken, da holder det med en "hvil" etter nedkjøling, for å la det lille som finnes av trub samle seg i bunnen :)

Ja jeg brukte humleposer på juleølet, mest for å unngå at kranen skal gå tett av for eksempel appelsinskall og lignende. Har opplevd det noen ganger med øl med mye tilsettinger. Skjønner av ditt svar at du "slipper" humle og evt. krydder rett i meskekaret?
 
Brygget juleøl på min BM20 i jula, og brukte for første gang "Whirlpool showelen", fungerer greit men jeg lurer litt på hvordan dere bruker denne? Hvor lang tid for eksempel? I og med at denne må ut for å få plass til kjølespiralen så brukte jeg den kanskje ca. 1 min med drill, fikk litt problemer med humleposene med det var løsbart :) Altså så lurer jeg litt på hvordan dere bruker denne?
Jeg har også brukt denne og er vel i samme båt som deg. Litt usikker... Jeg fikk en fantastisk whirlpool, kanskje litt for mye, da jeg muligens hadde litt for høy hastighet på drillentil tider. Synes derimot selve whirlpoolen stoppet opp fryktelig fort når drillen stoppet, og fikk ikke "haugen" i midten.
 
Jeg har også brukt denne og er vel i samme båt som deg. Litt usikker... Jeg fikk en fantastisk whirlpool, kanskje litt for mye, da jeg muligens hadde litt for høy hastighet på drillentil tider. Synes derimot selve whirlpoolen stoppet opp fryktelig fort når drillen stoppet, og fikk ikke "haugen" i midten.

Hvis du har brukt klaring som f.eks protaflock så kan det forklare det. Men du må også la det synke. En BM er ganske høy i forhold til bredden så det vil ta tid før det faller til bunns.
 
Da var yield increase kit samt whirlpool utstyr bestillt hos Bad brewing. Veldig enkelt å greit å bestille! Alt på lager så det er jo supert. Nå gjennstår det bare å vente på Brewmeister plus fra bryggselv!! :)
 
Måtte dere betale MVA på produktene? I og med at det skal sendes ut fra EU så trenger vi faktisk ikke betale MVA i opprinnelseslandet. Vi skal derimot betale norsk MVA. Det er flott med skatt, altså - men to ganger blir mye, synes jeg.
 
Da var yield increase kit samt whirlpool utstyr bestillt hos Bad brewing. Veldig enkelt å greit å bestille! Alt på lager så det er jo supert. Nå gjennstår det bare å vente på Brewmeister plus fra bryggselv!! :)

Har du fått noe nærmere indikasjon på levering av denne? Er like ved å klikke på "bestill"..
 
Måtte dere betale MVA på produktene? I og med at det skal sendes ut fra EU så trenger vi faktisk ikke betale MVA i opprinnelseslandet. Vi skal derimot betale norsk MVA. Det er flott med skatt, altså - men to ganger blir mye, synes jeg.

Jeg fikk en norsk tileggsregning med MVA noen uker etter mottak. Gav prisene oppgitt på nettsiden så da har jeg nok også betalt Italiensk MVA i tilegg.
 
Tilbake
Topp