Caso Pro 3500 - Konker etter å ha kjørt på full effekt en liten stund

Hei!

Jeg har en Caso Pro 3500 induksjonsplate som har fungert veldig fint, der vi bodde før vel og merke. Vi har nå flyttet, og huset vi bor i er ganske gammelt. Etter å ha sjekket sikringsskapet fant vi ut at stikkontakten på badet er sikret av en 16 ampere sikring, og ledningen er av 2,5mm2. Dette skulle vel i teorien gått veldig fint, eller?

Brygget i dag, og meskingen gikk som smurt. Så var det oppkok. Det tok en god stund før det begynte å koke, men etter hvert begynte det å rulle så vidt. Så hører man "klikk, klikk, klikk" fra plata, og den nekter å guffe på. Vi hadde koblet den inn i en skjøteledning til å starte med, så vi tenkte at vi dropper skjøteledningen, bærer hele gryta inn på badet og kobler til indukuksjonsplata rett i veggen. Der blir det straks mye høyere effekt, men etter kort tid så får vi samme klikkelydene og den vil ikke mer.

Hvorfor fungerer ikke dette? Det har fungert før som sagt der vi bodde før, men aner ikke hvilke sikringer og kabler som var installert der. Er det rett og slett på grunn av at el-systemet vårt er gammelt? Eller kan det være selve plata?
 
Er denne ny må du levere den inn. Hadde samme problem med vår


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er denne ny må du levere den inn. Hadde samme problem med vår


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eg mista vår i gulvet i garasje. Den virka i 4-5 brygg etter. Der etter staret den med klikking. Før den til slutt tok sikringen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Synes bare det er så merkelig at den har virket greit før, men ikke så bra når vi har flyttet.. Håper det er noe galt med selve plata så jeg slipper å måtte bruke alle fire kokeplatene på komfyren for å koke..!
 
Høres ut som et problem med selve plata ja. Jeg har ikke hatt noe problem med å bruke den på verken lavere spenning enn normalt (218v) eller på 10A kurs (med plata på 6-7)
Med lavere spenning bruker det eneste problemet å være at man får dårligere effekt....
 
Takk for betryggende svar folkens! Har ringt til Bryggselv og skal levere den inn slik at de kan teste den, og eventuelt gi meg ny om det faktisk er feil :) godt å vite!
 
Tilbake
Topp