Nøgne Ø Amerikansk Pale Ale - Oppskrift?

JEG

Moderator
Synes denne var god og vil tro den er fantastisk i solveggen!
Noen som har tanker om oppskrift?
 
Jeg vil tippe C-humler, maris otter og 007, men jeg kan ta helt feil


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tja, det er vel en god sjanse for at du er godt inne på det - og det vil vel i så fall gjelde 80 % av alle APA-er :D.

OK, litt mer...
Den er svært lys og uklar med lte fylde. Utelukker ikke MO, men tviler, selv om det er en typisk NØ ting (samme er vel med 07). Tenker kanskje 50/50 pale og pils med en del hvete (Jikun skulle vel alltid ha 10 % hvete i....), og kanskje noe toasted eller bittelitt mørk cara/crytal. C-humler er det sikkert i, men vil tro det også er Mosaic her.
 
Ser ut som @loebrygg er inne på noe ;)
Her er i alle fall nøgnes pale ale.. tror ikke amerikansk pale er så langt unna... ?
https://www.bryggselv.no/media/multicase/documents/oppskrifter/nøgne ø pale ale.pdf

Det der er en APA.

Klarer ikke å ikke synes at det er en uskikk å kalle en APA Pale Ale. Amerikanerne laget sin versjon av et engelsk øl, og da bør en kalle det ølet for Amerikansk Pale Ale. Pale Ale er et engelsk øl:). (Jada, vi har hatt den diskusjonen her på forumet før, og det er ingen grunn til å kjøre reprise på den i denne tråden. Jeg bare rir en kjepphest;).)
 
Tja, om man smaker på NØ sin Amerikansk Pale Ale, så vil jeg tro man skjønner at den ikke nødvendigvis har så mye felles med Pale Ale-en. At en APA har C-humler og Chico-gjær er vel og greit, men det gjelder jo de fleste...

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
he he, ja jeg burde kanskje også tatt konteksten det var skrevet i. Skjønner :)
 
Tilbake
Topp