IKEA med bærbar induksjonstopp på 2 kW til 595,-

JEG

Moderator
tillreda-b-rbar-induksjonsplate-hvit__0437824_PE591101_S4.JPG

Platetopp med induksjonssone: 1 x 185 mm.
Strømstyrke: 8,5 A
Totaleffekt: 2000 W.
1 x 2000 W induksjonssone.
Spenning: 220-240V.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00331627/
 
Også jeg som nettopp har kjøpt en nesten dobbelt så dyr en fra Expert:(. (Men den er imponerende effektiv, det skal sies.)
 
Hvilken har du kjøpt da @Finn Berger ? Brygger ikke du på en 36 liters kasserolle for tiden?
Syns denne fra IKEA så litt spinkel ut?

Denne: https://www.expert.no/kjokken-og-ma...742-induksjon-kokeplate/p-239108/?q=kokeplate

Jeg har en Caso som hovedvarmekilde, men jeg trenger en ved siden av til å varme skyllevann og kokende vann til stegmesking. Senz'en dekker det behovet veldig godt.

En skal jo ikke belaste disse platene med så mye vekt som det vi gjør når vi brygger - det gjelder vel Caso'en, også. Men jeg har ikke opplevd at det skjer noe, i alle fall. Bildet av IKEA-plata forteller vel ikke så mye om hva den tåler. Den ser i alle fall grei ut på den måten at det ikke burde være noe problem om kjelen har større diameter enn plata.
 
Kan jeg få god "rullekok" på 25-30 liter vørter i en 50L kjele med denne, eller er effekten for lav?

Lurre
 
Ja det Lurre du på. Gitt god nok isola
Kan jeg få god "rullekok" på 25-30 liter vørter i en 50L kjele med denne, eller er effekten for lav?

Lurre
sjon av kjelen så vil det gå bra
 
Jeg åpner denne tråden igjen. Flere som har gode erfaringer med denne? Tåler den vekta av 36++ kg? Trenger å bruke den til oppvarming, ikke kok.
 
IKEA er relativt flinke til å følge trender, så jeg venter på at de kommer med eget bryggeutstyr. Billig blir det nok også.
 
Vi bruker denne ikea platen på en 36l ss brew tech kjele. Fungerer utmerket. Har hatt 34L til kok uten problemer. Tåler vekta og, men vi er forsiktige .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vurderer selv samme kjele og induksjonsplate. Så dette var gode nyheter.
Med Norbrygg sin rabatt på Bryggselv sin SS Brew Tech kjele så blir jo prisen ganske fornuftig også. ( 1900 + 600 = 2500 )
 
Vurderer selv samme kjele og induksjonsplate. Så dette var gode nyheter.
Med Norbrygg sin rabatt på Bryggselv sin SS Brew Tech kjele så blir jo prisen ganske fornuftig også. ( 1900 + 600 = 2500 )


Det er en billig og grei løsning . Vi tenker på og kjøpe en dyppvarmer for og spare tid når mann venter på kok..
nevner og at vi har varmekappe på alle kjeler og at vi brygger inne.

Er ikke sikker på om du får skikkelig kok på ikea platen om du brygger ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Det er en billig og grei løsning . Vi tenker på og kjøpe en dyppvarmer for og spare tid når mann venter på kok..
nevner og at vi har varmekappe på alle kjeler og at vi brygger inne.

Er ikke sikker på omdu får skikkelig kok på ikea platen om dy brygger ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tester tirsdag neste uke og rapporterer inn her. :)
 
Jeg tester tirsdag neste uke og rapporterer inn her. :)
Tommel opp
Det er en billig og grei løsning . Vi tenker på og kjøpe en dyppvarmer for og spare tid når mann venter på kok..
nevner og at vi har varmekappe på alle kjeler og at vi brygger inne.

Er ikke sikker på om du får skikkelig kok på ikea platen om du brygger ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har en kompaktbrygger som jeg pr idag på brygger med ute. Og bruker kun 2000W elementet når jeg koker fin rullende kok med denne, så jeg tror at dette skal gå greit.
Tanken er nå at jeg fortsatt vil benytte kompaktbryggeren til mesking, mens jeg nå vil få anledning til å få et litt større kokevolum med f.eks en SS Brew Tech på 37 liter som kokekjele.
 
Tilbake
Topp