Deilige bilder!!!

316f3b8b381f09cc5d9722869069d42c.jpg


Kom litt smått og godt fra Skottland på en lastebil i dag :)


Sent from a potato using Tapatalk
 
Til å være hjemmebryggere legger dere ut uforholdsmessig mange bilder av kjøpeøl. Hva er det som er så deilig med det?
ebf794e28c3d7ea3c8f6e31f5df61e89.jpg

Denne flasken inneholder en ekstrakt IPA (takk til Bakke brygg i Tr. Heim for alle hjelp) som vi/jeg brygget (blandet) på et firmatreff dagen før Hjemmebryggerhelgen 2017.

Tasting notes:
Nydelig smak og lukt, ananas, sitrus, fersken, et snev av harpiks/kvae (som er bra, og som kommer fra tørrhumlingen med Simcoe). Litt lite kullsyre. La flaskene få en uke eller to til i romtemperatur (20-25 grader) for å få mer kullsyre.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Sånn. Alt er tett så får vi håpe det holder seg slik. Alle slanger ble helt over med kokende vann på strategiske punkter, og så ble døra lukket, slik at slangene stivner i "hvileposisjonen" sin. Så ingen belastning på tilkoblinger noe som helst sted. Slangene er festet med popnagler. De blå slangene er innstikk-slanger (kan defineres som rør omtrent) av typen polyuretan.

Hele gass-systemet mitt er nå:
2veis manifold med ventiler ved flaska. En linje som går inn i kjøleskapet, og en kort stump som ender opp i en hurtigkobling, på denne kan jeg koble på slange med hurtigkobling i to ender som gjør at jeg får co2 ut i rommet, fint til å koble på mottrykksfylleren, eller en ball lock så jeg kan hurtigkarbonere eller pushe star-san mellom fat. Begge de har kort slangestump med hurtigkobling.

Inni kjøleskapet sitter det enda en manifold. Ene veien går videre til sekundærregulatoren på bildet, og den andre linja har en ball lock som jeg skal bruke for 3bar trykk ved mottrykksfylling, da slipper jeg å bruke regulatoren på kjøleskapet for å gønne opp trykket til det fatet for fylling.

IMG_20170528_150126.jpg IMG_20170528_150032_1.jpg
 
Sist redigert:
Sånn. Alt er tett så får vi håpe det holder seg slik. Alle slanger ble helt over med kokende vann på strategiske punkter, og så ble døra lukket, slik at slangene stivner i "hvileposisjonen" sin. Så ingen belastning på tilkoblinger noe som helst sted. Slangene er festet med popnagler. De blå slangene er innstikk-slanger (kan defineres som rør omtrent) av typen polyuretan.

Hele gass-systemet mitt er nå:
2veis manifold med ventiler ved flaska. En linje som går inn i kjøleskapet, og en kort stump som ender opp i en hurtigkobling, på denne kan jeg koble på slange med hurtigkobling i to ender som gjør at jeg får co2 ut i rommet, fint til å koble på mottrykksfylleren, eller en ball lock så jeg kan hurtigkarbonere eller pushe star-san mellom fat. Begge de har kort slangestump med hurtigkobling.

Inni kjøleskapet sitter det enda en manifold. Ene veien går videre til sekundærregulatoren på bildet, og den andre linja har en ball lock som jeg skal bruke for 3bar trykk ved mottrykksfylling, da slipper jeg å bruke regulatoren på kjøleskapet for å gønne opp trykket til det fatet for fylling.

Vis vedlegget 31449 Vis vedlegget 31450


Manget bilde av en ren "rist"/ utluftning
Under tilkoblingene dine, ellers perfekt[emoji2][emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp