Hjelp! Fryst øl etter coldcrash

BrewBrat

Norbrygg-medlem
Jeg satte gjæringskaret mitt med pils til cold crashing her for en uke siden. Skulle tappe over nå, men oppdaget at hele brygget er fryst. Spørsmålet mitt nå er om det er mulig å tine det igjen og ha det på fat for karbonering? Skjønner at flaske karbonering er dødfødt, men har et inderlig håp om at det ikke er ødelagt... er så mye jobb og venting. Skjønner ikke at kjøleskapet har blitt så kaldt nåt jeg stilte det inn mellom 3-4.
 

Vedlegg

  • 14975503135061586965915.jpg
    14975503135061586965915.jpg
    111,1 KB · Sett: 68
Har gjort det samme med fat som skulle karboneres, gikk helt fint. Kan ikke si jeg merka noe usmak på pilsen etter det
 
Har gjort det samme med fat som skulle karboneres, gikk helt fint. Kan ikke si jeg merka noe usmak på pilsen etter det
Pheeeew du aner ikke hvor glad jeg ble nå av det du skrev. Takk Det luktet jo så nydelig av ølslushen også. Første med fersk lagergjær og jeg følte jeg hadde gjort alt riktig inntil dette
 
Kjøp deg en billig st1000 på Ebay og få kontroll på tempen ikjøleskapet. Sånn inebygd termostat er ustabilegreier. Det er beregnert på att du skal ha mat der på mellom 4 og 10 grader... funker dårlig på lave temperaturer er min erfaring. Hender rett som det er att mitt "vanlige" kjøleskap fryser matvarene, og det er stilt på 5 grader
 
Kjøp deg en billig st1000 på Ebay og få kontroll på tempen ikjøleskapet. Sånn inebygd termostat er ustabilegreier. Det er beregnert på att du skal ha mat der på mellom 4 og 10 grader... funker dårlig på lave temperaturer er min erfaring. Hender rett som det er att mitt "vanlige" kjøleskap fryser matvarene, og det er stilt på 5 grader
Jeg har en slik en, men koblet den ut da jeg ikke trodde et gammelt kjøleskap ville være så effektiv at den fryser ting. Den stod mellom 3-4 hvor 4 er kaldest. Tenkte da at den ville ligge på 1-2 grader
 
Jeg har en slik en, men koblet den ut da jeg ikke trodde et gammelt kjøleskap ville være så effektiv at den fryser ting. Den stod mellom 3-4 hvor 4 er kaldest. Tenkte da at den ville ligge på 1-2 grader
Gamle kjøleskap med freon er ofte bedre enn moderne skap.
 
Har opplevd dette selv og da ble ølet karbonert på flasker.....funket det også.....[emoji106]

Sent fra min E5823 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp