Tips til nitetang / noen som har til låns Hamar?

Fant en nitetang etter masse googling som bare kostet ca 350 kr. Men linken er borte.. De fleste jeg finner nå som folk mener er brukbare koster jo over en høvding.

Noen som har tips til en ikke svindyr og veldig brukbar tang?

Jeg skal klemme over #2.5.

Evt hvis noen rundt Hamar har en til låns noen dager er det gull.
 
Lurer faktisk på om det var en veldig lignende som ble tipset i tråden jeg rotet bort. Bare fra dealextreme eller hva det er. Men akk. Kina. Faen må vente lenge på å bygge da.
 
Bestilte akkurat denne jeg. Får kjøpe noen gullfisker eller noe mens jeg venter på at den skal komme frem.
Det kom en fra oven her i går. Datt ned en levende gullfisk!
Den landet i hagen og ble forflyttet til dammen. Døde rett etterpå til rumpetrollenes store forlystelse. Mistenker at det er noen måker som mistet lunsjen.
a38b794ed3915d3be62ec5c14048e367.jpg
 
Haha! For en liten verden. Jeg søker gullfisk, du får en fra de høyere makter. RIP gullfisk.
 
Snakker alle om det samme ?

Alternativet nederst på bildet er fra bl-a- Biltema (har hatt det i mange år) og er billigst og lettest tilgjengelig, men disse stiftene trenger litt mer plass.
 

Vedlegg

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    36,3 KB · Sett: 83
Snakker alle om det samme?.
Jeg er ikke elektriker og bruker nok feil ord. Biltematanga klemmer kabelsko. Niter bruker jeg for de endehylsene på bildet.
Elektrikeren hos oss bruker niter for begge deler.
Googlesøk på kabelsko viser begge deler.

Så en ordbok for elektrofile hjemmebryggere hadde vært bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har bare kalt det for nitetang fordi det er det jeg hørte kompisen min kalle det da han introduserte meg for det. Ser det også blir kalt for endehylsetang.

@Oddvar Demmo, det du linker til der kaller jeg for kabelskotang.

Men at jeg ikke tenkte på det. Bruke kabelskotang som har "nite-tupp".. Men men. Nå er det bestilt. Synes uansett det er lettere å klemme på niter på ledere enn å klemme på kabelsko.
 
Jeg har bare kalt det for nitetang fordi det er det jeg hørte kompisen min kalle det da han introduserte meg for det. Ser det også blir kalt for endehylsetang.

@Oddvar Demmo, det du linker til der kaller jeg for kabelskotang.

Men at jeg ikke tenkte på det. Bruke kabelskotang som har "nite-tupp".. Men men. Nå er det bestilt. Synes uansett det er lettere å klemme på niter på ledere enn å klemme på kabelsko.


Det er to tenger, øverst nite/endehylse tang og nederst kabelskotang.
For meg er begge like enkel men har da klemt noen tusen av de, endehylser trenger mnindre plss, det er hovedforskjellen.
 
@Miguel
Har du fått tangen?
Jeg bestilte fra Ebay for en uke siden, men endringer i planer gjør at jeg gjerne skulle ordnet med dette i helgen
Mulig å låne, evt "leie" :) mot litt hjemmebrygg?
Skal brukes på 1.5 kvadrat. Har hylsene.
 
Tilbake
Topp