• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs MM3 vurderes solgt

Leif RBE

Norbrygg-medlem
Hei!

Brygger så lite om dagen at jeg vurderer å gå inn i de lates rekker / få det lille jeg brygger ferdig kvernet fremover.

Lurer derfor på hva en brukt MM3 med base og trakt kan gå for her inne? Har gått 80 batcher ca.
 
Tja nå spør du godt. Tror det er den som er herdet. Fins det en enkel måte se forskjell på?
 
Den som er herdet har større valser enn den som ikke er det. Men den som er i rustfritt er jeg usikker på om har lik en av de to andre
 
Vel, sånn egentlig:
Følgende regler gjelder for kjøp og salg:

  • Beskrivelse, eventuelt med bilde, skal legges ut i annonsen.
  • Ved direktesalg skal salgspris være presisert, og først til mølla-prinsippet gjelder. Første innmeldte interessent som aksepterer salgsprisen får kjøpe varen. Hvis endelig pris ikke er avklart på det tidspunktet fellesbestillingen legges ut, bør det presenteres et prisanslag.
  • Ved auksjoner skal det settes tidsfrist og minstepris. Innkomne bud tilsvarende minstepris eller høyere skal godtas ved fristens utløp.
  • Klargjør om varen må hentes og eventuelt hvor, eller om den kan sendes. Ved fellesbestillinger bør det minimum foreligge et estimat på fraktkostnader.
  • For i sikre full transparens skal all korrespondanse frem til salgspunktet skje i tråden. Budgiving etc skal ikke foregå skjult, for eksempel ved bruk av pm. Personlig informasjon kan sendes utenfor.
 
Dersom det er ufyselig, hva kaller du da selgere som ikke følger de enkle forumreglene for salg?
 
Å få tips om pris fra fagfolk kan da vel ikke ta fra dere nattesøvnen.

I teorien har jeg selv tenkt på å selge en slik, men det blir på finn.no.....
 
for en ufyselig måte og be om pris på? gjør du slik på finn og elkjøp også?
jaha, jeg kjøper for det første aldri noe fra Elkjøp som er brukt ca 80 ganger, kjøper jeg fra finn så stårprisen der og jeg kanfort bla forbi om det ikke passer meg.
Her skal det selges noe som er godt brukt og jeg sier hva jeg synest den er vert, etter som TS ikke oplyste om hva han ønsker. Han står helt fitt til ikke å svare meg, blir ikke det minste lei meg..
 
Hei igjen. Godt mulig jeg postet feil sted. Jeg er som sagt ikke sikker på om jeg vil selge den, var mest nysgjerrig på å først finne ut av hva den er verdt, så om det burde vært postet et annet sted si gjerne hvor. Må få tatt bilder av den men den er ikke hjemme, står i et eksternt lokale. Kommer tilbake med det når jeg har fått tatt dem
 
Tilbake
Topp