Om øl i mediene

ja, har hørt om det
https://byo.com/stories/issue/item/3432-toast-ale
da jeg spurte Gahr om å bruke rugbrød i øllet for noen år tilbake
fikk jeg bare trekk på skuldern
Det kan jeg godt forstå, så lite som det bidrar til OG heving [emoji849]
250gr brødskalker tilvarer ca 55 gr malt. Og de skalkene skal tørkes til 150gr, kappes opp... Tror jeg lar det bli[emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Men denne var vel fin, fra artikkelen :)

"Porter og staut: De mørke øltypene trives godt i klokkeglass (se glasset til høyre). Grunnen er at det bevarer og frigjører aromaene på en riktig måte. Dette er intense saker som trenger oksygen. Glasset skal ikke holdes på skrått når man skjenker – fordi det er mindre kullsyre i en porter. Hvis man skrår glasset, så får man mindre kullsyre, og her skal man bevare kullsyren. Derfor skal IPA helles rolig midt i glasset for å danne skum."
 
Men denne var vel fin, fra artikkelen :)

"Porter og staut: De mørke øltypene trives godt i klokkeglass (se glasset til høyre). Grunnen er at det bevarer og frigjører aromaene på en riktig måte. Dette er intense saker som trenger oksygen. Glasset skal ikke holdes på skrått når man skjenker – fordi det er mindre kullsyre i en porter. Hvis man skrår glasset, så får man mindre kullsyre, og her skal man bevare kullsyren. Derfor skal IPA helles rolig midt i glasset for å danne skum."

Klassisk Bullshit :)
 
Tilbake
Topp