• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Platekjøler 30 Trondheim

Trenger den ikke lengre da jeg hsr gått over til speidel.

Har hatt meget effektiv kjøling med denne i bruk på både 30-50 og 80ltr batcher. Riktig nok regulert gjennomstrømning ved 80ltr men ikke så mye en skulle forvente, hele batchen kjølt på 10-15min.

Her er det 1/2" og 3/4" koblinger om jeg ikke husker feil.

Kan sendes dersom kjøper dekker porto, men salg i nærområdet / til de som kan hente prioriteres.

600,- for kjøleren evt bytte i en større sprialkjøler enn det jeg har.
 

Vedlegg

  • 20170716_154129.jpg
    20170716_154129.jpg
    143,8 KB · Sett: 96
  • 20170716_154113.jpg
    20170716_154113.jpg
    140,8 KB · Sett: 93
Hei, er interessert i denne.
korleis er denne med tanke på humlerestar osv? Går den fort tett ?

mvh
-LarsO
 
Hei, er interessert i denne.
korleis er denne med tanke på humlerestar osv? Går den fort tett ?

mvh
-LarsO

Som platekjølere flest er de sensitive på humlerester uansett mengde særlig mtp skylling etterpå.

Jeg brukte humleposer / filter og hadde ingen problemer, men uten ble den iløpet av ca 65ltr av en 80ltr batch dønn tett.
 
Fortsatt ikke solgt om noen er nysgjerrige :)

Du får melde interesse om du fortsatt har Lars!
Hei,
Eg får ikkje satt opp bryggeriet i min nye heim på ei god stund. Så eg trur eg må la den gå, dessverre. Siklar på rustfri motstrømskjølar. Men takk for info :)
 
Trenger den ikke lengre da jeg hsr gått over til speidel.

Har hatt meget effektiv kjøling med denne i bruk på både 30-50 og 80ltr batcher. Riktig nok regulert gjennomstrømning ved 80ltr men ikke så mye en skulle forvente, hele batchen kjølt på 10-15min.

Her er det 1/2" og 3/4" koblinger om jeg ikke husker feil.

Kan sendes dersom kjøper dekker porto, men salg i nærområdet / til de som kan hente prioriteres.

600,- for kjøleren evt bytte i en større sprialkjøler enn det jeg har.

Hva pumper du vørten med her ?
 
Hva pumper du vørten med her ?

Brukte en chugger pumpe med center inlet 3/4", utgang 1/2" med kran mot kjøler deretter opp i gjærkar.

Bildet er av storoppsettet jeg nevner med den aktuelle kjøleren brukt med pumpen nevnt over.

Kjøleren står forøvrig på rekkverket og ser jeg opp til venstre.

20151018_143223.jpg
 
Kjenner ikke den pumpen men den ser lik ut som min March, vet ikke om den da gjør samme nytten. http://demmo.saltdal.no/brygging/bryggeri.html

Av det jeg har lest litt rundt da jeg søkte etter erfaringer med begge for en tid siden er at de er veldig like. Chugger har større impeller, (men litt usikker på om det er referert opp mot HS impelleren til March eller standard 809 impeller), og 3/4 centerinlet så får du mer trykk ut av pumpa. Kan være at det er lettere å prime, og holde prime, med center inlet, men der er jeg litt usikker. Motoren til march går for å være hakket bedre. Prismessig så får du med SS hode på chugger vs polysulphone i march.

Chugger hodene passer sammen med march-kroppen, og enkelte skaffer seg et chuggerhode med center inlet og fester på march pumpa si.
 
Tilbake
Topp