Pumpe til kjøling av tappelinje

Holder på og bygge/montere nytt tappeannlegg. Skal ha glycol kjøling gjennom en 10mm slange sammen med 6 øllinjer som er isolert med rør isolasjon.
Kjøpte en pumpe på Biltema, denne, og en vanntank, denne, som er satt i fryseren.
Problemet er att den summer som en hel bikube. Er bare iriterende, ikke praktisk problem.
Så det jeg lurte på, Det var en post om sånne pumper her for ikke så lenge siden som jeg ikke finner igjen. Så er det noen som har tips til aquarie pumpe som kan passe eventuelt en annen pumpe som kan fungere? Løftehøyde må være minimum 3 meter
 
Mener vi måtte fylle linja med trykk kanne,den klarte ikke å trykke 3m som spec. sier.. men fungerer supert når linja er fylt opp..
 
Skal den gå hele tiden hadde jeg tenkt på børsteløs magnetpumpe som brukes på varme og kjøle sløyfer. Solar, xylem rtc
 
Hei, jeg er også ute etter en pumpe som skal kjøle tappetårnet mitt. Har et cobratårn og har da også ferdigmontert kjøleslynge i tårnet. Kikket på pentrypumpen ifra biltema men denne var etter hva jeg fikk med meg tilnærmet ubrukelig? Noen med andre tips?
 
Hei, jeg er også ute etter en pumpe som skal kjøle tappetårnet mitt. Har et cobratårn og har da også ferdigmontert kjøleslynge i tårnet. Kikket på pentrypumpen ifra biltema men denne var etter hva jeg fikk med meg tilnærmet ubrukelig? Noen med andre tips?
Nedsenkbar akvariepumpe. Passe futt og omtrent lydløs.
 
Hei og takk for svar. Ser de fleste akvariepumper har noe slags filter på seg er dette nødvendig? Samtidig lurer jeg på om disse fungerer med glykol?
 
Hei og takk for svar. Ser de fleste akvariepumper har noe slags filter på seg er dette nødvendig? Samtidig lurer jeg på om disse fungerer med glykol?
Tror ikke du trenger filter. Har kjørt akvariepumpe på glykolblanding uten problemer.
 
Ok. Kikket på denne. Eheim compact 300
Kegeratoren min er bygget slik at i bakre kant, imot fryselementene, så er det plass til tre 5literskanner. Ene blir brukt av driptray, andre blir brukt av rent vann til skylling av glass og siste skal da forhåpentligvis benyttes til kjøling av tårn. Problemet er at det ikke går ann og få ned pumpen i en typisk 5literskanne. Hva slags beholder skal man gå for for og sikre at det holder seg tett, samtidig som den passer inne bak i kegeratoren?
 
Ok. Kikket på denne. Eheim compact 300
Kegeratoren min er bygget slik at i bakre kant, imot fryselementene, så er det plass til tre 5literskanner. Ene blir brukt av driptray, andre blir brukt av rent vann til skylling av glass og siste skal da forhåpentligvis benyttes til kjøling av tårn. Problemet er at det ikke går ann og få ned pumpen i en typisk 5literskanne. Hva slags beholder skal man gå for for og sikre at det holder seg tett, samtidig som den passer inne bak i kegeratoren?
Plastboks for mat, har brukt rektangulær spaghettiboks fra Clas, mener jeg har sett noe større i kjøkkentingbutikker.
 
Endte med og kjøpe Eheim compact 300 og putte denne i en matboks med glykol utblandet 30% glykol. Funker som fjell :)
Takk for hjelp folkens :)
 
Med glykol er vel det eneste man på være påpasselig på at pumpen tåler temperaturen den blir utsatt for?
 
Nja.... Ikke bruk hvilken som helst glykol... etylenglykol er veldig giftig, det er ikke propylenglykol. Veldig viktig om det skulle bli en lekkasje! Men regner med du/dere er klar over det :)
 
Endte med og kjøpe Eheim compact 300 og putte denne i en matboks med glykol utblandet 30% glykol. Funker som fjell :)
Takk for hjelp folkens :)
Hei. Har du dette i en fryser eller kjøleskap? Tåler pumpen å være i en fryser, og evt hvilken tempratur har du i skapet?
Jeg har en vannpumpe jeg kjører vann igjennom som jeg har i en vannkanne i et lite kjøleskap som skal kjøle ned en pytonsløyfe på ca 10 meter til et Cobratårn med 4 tapp. Kjøleskapet jeg har vannpumpa i klarer ikke å holde på tempraturen. Ølfatene har jeg i et separat kjøleskap.
 
Tilbake
Topp