Konkurranse - Partyman ønsker forslag til gode oppskrifter

Konkurranse - Partyman ønsker forslag til gode oppskrifter

Partyman Trading AS forbereder lanseringen av en egen serie med All Grain Kit. Vi utfordrer derfor medlemmer i Norbrygg som ønsker å dele sine gode oppskrifter og som med dette har muligheten til å få sin egen favoritt produsert i et større omfang. Partyman vil ha en egen jury som vurderer innsendte forslag og som utfører testbrygging av utvalgte oppskrifter.

Oppskriftene skal være beregnet til 25 ltr. og være tilpasset et all grain kit. Innsender må kunne garantere at samme resept ikke er benyttet kommersielt tidligere. Oppskriftenbør inneholde de forskjellige verdier og gjerne et forslag til navn på brygget også.

Vinnere med oppskrifter som blir benyttet i vår produksjon honoreres med et gavekort på kr. 2000,- i hver kategori. Alle innsendte forslag er også med i trekningen av en Coobra Craft Brewer 25 – komplettbrygger http://eshop.partyman.no/main.aspx?page=article&artno=33110

Navn på vinnere vil bli offentliggjort under –Partyman- på Norbryggs forum.

Oppskrifter sendes pr. mail til: kontor@partyman.no og mrk. «all grain kit»

Frist for innsendelse: 31. mars


Vi ønsker oppskrifter til følgende sorter:

*IPA

*Tsjekkisk Pilsner

*American Pale Ale

*Wheat Beer

*Pilsner

*Lager

*Porter
 
Sist redigert:
Burde heller lokke med prosent av hver solgte sett. 2000 kr i gavekort syns jeg er lite attraktivt for en oppskrift man gjerne har utviklet over år.
 
Burde heller lokke med prosent av hver solgte sett. 2000 kr i gavekort syns jeg er lite attraktivt for en oppskrift man gjerne har utviklet over år.

Det er verdt å merke seg at man uansett ikke har opphavsrett på oppskrifter, så i det øyeblikket man deltar i NM eller på annen måte offentliggjør ei oppskrift så er det fritt for andre å bruke denne.
 
Det er verdt å merke seg at man uansett ikke har opphavsrett på oppskrifter, så i det øyeblikket man deltar i NM eller på annen måte offentliggjør ei oppskrift så er det fritt for andre å bruke denne.
Det har jeg ikke noe problemer med. Bare syns at denne var litt "gi meg noe jeg kan tjene penger på" aktig. Men hey, det er bare min mening [emoji848]
 
Om jeg kan tjene 2000 kr på en oppskrift jeg har mekket i hop, så er jeg fornøyd med den avkastinga jeg. Uendelig mer enn ved å ruge på den selv, eller å tjene på i konkurranse. Egne oppskrifter er gøy, og enda gøyere dersom andre finner de nyttige og gode.
 
Kanskje jeg bare er sær [emoji41]

Nesj. Send inn din "nest beste" oppskrift? Kan jo bli 2000 raske. Men er enig med deg, gir ikke fra meg barnet mitt for andres profitt for to papp. Kan jo bare sende inn en random "god" oppskrift, og håpe på at prosessen deres er i din favør. Men en god oppskrift som har noen momenter som er cluet, som gjør ølet, fra A-Å, ville jeg ikke gitt fra meg for en engangssum på den størrelsen. Ikke det at jeg sitter på noe i nærheten av noe gull selv, men for meg er det "barnet" mitt, så det er mer prinsipp.
 
Ikke det at jeg sitter på noe i nærheten av noe gull selv, men for meg er det "barnet" mitt, så det er mer prinsipp.
Barnet er så riktig sagt. Oppskriftene mine er laget i kjærleik [emoji173] Ellers enig. Next best [emoji41]
 
Det skal litt til for å gjøre enkelte fornøyde ser jeg...
Haha, helt sikkert. Men dette er jo en oppskriftskonkurranse, og ikke ølkonkurranse, så det er vel bare å fyre avgårde generiske greier.

Det står jo ikke maks antall bidrag pr person, så det er jo bare å finne en haug med oppskrifter fra nett, sende inn, og håpe at noen av de smaker godt, f.eks.
 
Dere selger en del malttyper som jeg ikke benytter. Vil dere tilpasse oppskriften etter hva deres leverandører har, eller vil en oppskrift jeg sender inn bli behandlet med respekt mht valg av malt og leverandør? Stor forskjell mellom forskjellige leverandører på enkelte malttyper.
Hvordan sikrer dere at oppskrifter dere får inn som ikke vinner blir slettet på en skikkelig måte?
 
Sist redigert:
Vi må tilpasse til egen malt som Viking eller Castle Malting.
Innsendte oppskrifter som ikke blir brukt blir makulert.
 
Tilbake
Topp