SESTOS D1S-VR-220

Nydelig! Takk for det! Har hentet skapet frem fra glemselen igjen..
 

Vedlegg

  • uploadfromtaptalk1413895686983.jpg
    uploadfromtaptalk1413895686983.jpg
    174,9 KB · Sett: 129
Autotuna min Sestos i dag på 66 grader, 2 ganger. Prøvde en simulert utmesk på 78 men havnet på 81 før den går ned igjen. Så synker til 75.5 og går godt over 80 før den snur igjen..
Den funker bra på rundt 66 grader, og ligger mellom 65.6 og 66.3.. Noen tips til endringer av parametre?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Sjekk parameter "t"
Sett den lavere, og se om det hjelper.
Takk, skal prøve imorgen :) Skal det funke og stegmeske, samt utmesk uten og over/underskyte? Tenker at det er et stort temperatursprang den skal funke optimalt på i såfall!

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Det fungerer fint det, problemet ved autotuning er at den velger "t" tilfeldig, og man kan få en tidsinstilling som ikke fungerer ved forskjellige temperaturer.
Jo lavere t er, jo oftere vil den kontrollere/korrigere, så en jeg har til et rims er satt til 1 sekund, og da jobber den voldsomt, men holder stegmesking bra på rimstuben...
Større volum gir større "treghet", og dermed kan t økes.
 
Det fungerer fint det, problemet ved autotuning er at den velger "t" tilfeldig, og man kan få en tidsinstilling som ikke fungerer ved forskjellige temperaturer.
Jo lavere t er, jo oftere vil den kontrollere/korrigere, så en jeg har til et rims er satt til 1 sekund, og da jobber den voldsomt, men holder stegmesking bra på rimstuben...
Større volum gir større "treghet", og dermed kan t økes.


Mener "t" sto på 74 etter autotune. Min skal også brukes på rimstube. Mesker med ca 40l, flow ligger på ca 4l/m og varmeelement på 2000w. Tror ikke jeg klarer å presse my mer enn 4l gjennom malten. Tenkte i går at det var elementet som var for stort, men håper å få det optimalisert bedre så jeg kan bruke dette elementet.

"1/ If use SSR or SCR for control part, setting control period prefer 4 second or shorter"
Er dette noe jeg tjener på å endre?



Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Sist redigert:
Retter t til 15 :p Prøvde å sette den til 7 men da ble den mer ustabil, mens på 25 ble den bedre. Får prøve mer en annen dag. Men er iallefall ikke nokk å kun autotune om man skal stegmeske+utmesk. Magne: Hvor mye mesker du med rims på, og hvor stort element har du?


Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Planlegger kontrollskap og min Sestos har ikke kommet ennå, noen som kan fortelle meg hvor dyp den er?
 
Snaut 80 mm ferdig innebygget, får ikke sendt bilde nå, men totalmål er nok 80 mm, fra front av innebygging til bakkant pid.
 
Tilbake
Topp