Deilige bilder!!!

Er ikke det traktkantarell?

Jeg tror ærlig talt ikke kantarelløl blir no godt, brukt dem heller i en risotto
 
Er ikke det traktkantarell?

Jeg tror ærlig talt ikke kantarelløl blir no godt, brukt dem heller i en risotto
Jo, traktkantarell. Jeg finner aldri noe særlig vanlig kantareller, de blir tatt så fort de viser seg. Traktkantarellen, derimot, pleier å få stå i fred til jeg kommer.

Denne går i en pasta, men det ser ut til å kunne bli overflod i år, og da kan det kanskje være forsøket verdt å lage en øl på det.
 
Jo, traktkantarell. Jeg finner aldri noe særlig vanlig kantareller, de blir tatt så fort de viser seg. Traktkantarellen, derimot, pleier å få stå i fred til jeg kommer.

Denne går i en pasta, men det ser ut til å kunne bli overflod i år, og da kan det kanskje være forsøket verdt å lage en øl på det.
Jeg elsker traktkantarell, men helst i mat. Lag heller en øl som passer til. Tenker at en medium sterk øl med litt maltpreg kan gå godt med en slik rett.
 
Jeg elsker traktkantarell, men helst i mat. Lag heller en øl som passer til. Tenker at en medium sterk øl med litt maltpreg kan gå godt med en slik rett.
Enig i det, men du veit åssen det er noen år, når 80-literssekken ikke er stor nok til å romme all soppen. Blir det et sånt år kan det hende det blir en brown ale med kantarell oppi.
 
Trenger bare 10 g ;)
Skogen flommer jo over av ting som får hodet til å snurre, men selv foretrekker jeg at rusen i øl stammer fra alkohol (Selv om enkelte kilder hevder at røsslyngen bærer på en psykoaktiv sopp). Det er liksom enklere å vurdere adekvat inntak på den måten (m.a.o. drikk til du tipper av tømmerstokken). :p

Edit: Men etter hva jeg har lest er det god tradisjon for å tilsette artige ingredienser i porter.
 
Hvor får man tak i sånne glass i Norge?
a7e645c099fafb469353f05cf1c98f08.jpg
 
Tilbake
Topp