Påmelding til NM 2017

Jeg er litt usikker på hvor den misforståelsen dukket opp, men da vi oppdaget det rakk ikke NRK å få endret teksten. Eventuelt så har Eivind trukket seg i all stillhet og bare gitt beskjed til NRK.

Nå som jeg endelig har anledning til å spørre noen som har vært på tv, kan jeg ikke la det gå fra meg: Er det slik at den som blir intervjuet får et punkt på veggen bak å stirre på, eller må du se reporteren inn i øya? Det siste hadde nemlig ikke jeg klart spesielt lenge.
 
Nå som jeg endelig har anledning til å spørre noen som har vært på tv, kan jeg ikke la det gå fra meg: Er det slik at den som blir intervjuet får et punkt på veggen bak å stirre på, eller må du se reporteren inn i øya? Det siste hadde nemlig ikke jeg klart spesielt lenge.

Det vanlige er å se på reporteren, omtrent som i en normal samtale. Jeg opplever det forholdsvis naturlig, og ikke så forskjellig fra å snakke til en kollega over et møtebord eller en annen samtale der man er litt fokusert.
 
Jeg tar det i denne tråden. Det har nok vært besvart før, jeg har kanskje spurt om det selv t.o.m, men jeg klarer ikke finne igjen noe slikt svar.

Hvem er det som bedømmer forskjellige øl? Jeg vet det er at lag/regioner blir tildelt øltyper, men er det helt random? Eller er det slik at hvis mange i det laget ber om den og den stilen, så får de det, fordi de har kunnskaper om den?

Ganske konkret så lurer jeg på hvordan mine Hefeweizens, som har lite banan ville blitt bedømt? Hvis Hefeweizen blir gitt til noen som ikke er så bevandret i ølstilen så vil jeg anta at jeg blir dinget hardt fordi jeg ikke har nevneverdig banan i mine, noe som de aller fleste hefeweizens du får i norge har, som jeg da antar er referansen til de som har dukket "litt" hefeweizen? Men hefeweizens uten dominerende banan er fortsatt langt innenfor stilen. Fikk f.eks kommentar på at det ikke var sjokolade i Doppelbocken min i NM 2017, sjokolade er ikke "påkrevd" i en Doppelbock, men det "kan forekomme", står det i norbrygg sine typedefinisjoner. Skjønte ikke helt hvorfor jeg fikk "mangel"-kommentar på noe som ikke er påkrevd i stilen...Vet jo ikke hvis dette var en ding på poengene dog.

Jeg spør vel kanskje mer om selve typedefinisjonen er korrekt, når jeg tenker meg om. Da det står banan i typedefinisjonen.
 
Sist redigert:

Similar threads

G
Svar
0
Sett
971
gustavfoseid
G
J
Svar
0
Sett
343
Jørgen Olsen
J
G
Svar
0
Sett
759
gustavfoseid
G
G
Svar
0
Sett
884
gustavfoseid
G
Tilbake
Topp