Maltmølle

Jeg har den rimligste BryggSelv solgte for noen år siden. Usikker på om det er samme modell som de selger nå. Min fungerer utmerket og jeg ser ingen tegn til slitasje etter flere års bruk.
Jeg anbefaler den ikke da jeg stadig opplever at rimelige ting har ujevn kvalitet. Jeg sier bare at min fungerer :)
 
Nå snakker vi high-end løsninger som er innenfor min tekniske kompetanse. Takk!

Men den forutsetter at mølla vil trekke jevnt på den hastigheten. Det hadde ikke funka for meg.

Jeg har dessverre også teknisk kompetanse på det nivået der, og den mørtelblanderløsningen jeg foreslo, krever litt mekking. Men egentlig ikke uoverkommelig mye.
 
Kjøpte meg en mm3 og hadde mitt første brygg med hjemmekvernet malt. Stilte den inn på 1,2mm og kvernet 12 kg til en hveteøl. Er positivt overrasket over utbytte og skyllingen. Ble høyere og raskere en det har gjort med malt som er ferdig kvernet fra butikken[emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er det noen som har erfaringer med denne?
http://shop.humle.se/utrustning/krossning/mattmill-kompakt-maltkross

Etter at jeg har måttet bytte kvern jeg har tilgang til har jeg ikke sjanse i havet til å meske hveteøl uten å gå halvveis stuck. 1.5" valser klarer ikke å kverne slik jeg vil ha det, selv på lav rpm.

denne har store valser, som er det jeg er ute etter. Men hva med byggkvalitet?

Egentlig tvilsom om jeg kommer til å investere i et nytt motorisert mølleoppsett, men greit å bare vite just in case.
 
Man må begynne å demontere dersom man vil kontrollmåle en MM 3 med bladføler, ikke sant?

Nei, du kommer til undenifra.

Er en god stund siden jeg gjorde det nå. Mulig jeg måtte løsne den fra baseplata.

Tips: Lag markeringer på justeringshjulet for et par andre aktuelle innstillinger.
 
Tilbake
Topp