Clas Ohlson med IPA-sett

gustavf

Administrator
Jeg er neppe den eneste hjemmebryggeren som jevnlig oppsøker Clas Ohlson for nyttige ting til hobbyen, som termometre, koblingsbokser, trakter og rørkoblinger. Nå kan vi glede oss over at de også kommer med IPA-sett:
https://www.clasohlson.com/no/Brewbarrel-IPA-sett-for-ølbrygging/44-2834

Og jeg som trodde vi var ferdige med "tilsett vann og vent 7 dager så har du ditt eget herlige øl"-produkter. Tydeligvis ikke.

Jeg kjenner at respekten for Clasern falt litt nå.
 
Iom at dere visjon er å selge "(..) holdbare og prisgunstige produkter med riktig kvalitet etter behov", så er jo dette ganske innafor, tenker jeg. De har jo kuttet bort en del steg og kostnader ved at man slipper flasking. Men enig i at at kunne spandert på seg å gi ølet noen uker til.
 
Flott, da kommer den vel hos Biltema og Jula snart også. De har jo stort sett de samme produktene – med ulik branding.
 
Både clas og biltema burde føre enkle ting som bøtter, gjærlåser, heverter, ølsett, spraymalt mm. De er bare ikke markedsmessig kloke nok for dette. Kilder i Europris sier at bryggestasjet de selger er en gullgruve. Nevte eksempel fra clas er jo helt bak mål. Disse butikkene som er godt spredt i landet og det hadde vært fint for veldig mange, spesielt grisgrendt om disse butikkene begynte å føre bryggevarer.
 
750 g maltekstrakt,
1 pose tørr ølgjær,
9 ml humleekstrakt
samt 9 ml naturlige smakstilsetninger.

Gidder noen regne ut en ca. OG på det greiene der?
 
Litt bekymret for at slike tilsett-vann-vent-7-dager-for-billig-alkohol og trykk-på-den-store-røde-knappen-produkter kan føre til at man vil se på lovligheten med ølbrygging igjen.
 
Tilbake
Topp