Hvilke grep kan jeg gjøre for å friske opp ølet

det er vel forøvrig en dobbel IPA med belgisk gjær såvidt jeg husker
Stemmer,
Belgisk gjær, Amerikanske(?) Humler, 8,5%alkohol - 100% kos :)

Som Lothe/jikun sier i siste podkast av vestkast. For få som bryr seg om balanserte øl! Dette er et balansert, friskt og farlig godt øl! Riktig bitterhet som en motvekt til sødmen fra gjæren. Denne skulle jeg likt å smake blodfersk på flaske/tap



Lurer på om vestkyst, som har vært min favoritt IPA må se seg forbigått




Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Sitter og blar litt i forumet på jakt etter tråder som handler om brygging og øl, og likte denne. Min mening: Hiv ut Simcoe og sett inn Citra hele veien - og bruk wlp013.
 
Det er det der med å definere friskhet, da. For min del vil jeg gå i retning av det syrlige (grapefrukt/sitron) i aromaen, og unngå det søte, og både Citra og Amarillo kan være sykelig søte. (Men Amarillo har vel en tendens til å miste det tropiske preget og gå over i sitrus med litt lagring?)
 
Det er det der med å definere friskhet, da. For min del vil jeg gå i retning av det syrlige (grapefrukt/sitron) i aromaen, og unngå det søte, og både Citra og Amarillo kan være sykelig søte. (Men Amarillo har vel en tendens til å miste det tropiske preget og gå over i sitrus med litt lagring?)

Har du testa 7 Fjells Kniksen? Ikke sykelig søtt, nei - men greitt mye Citra og Amarillo:).
 
Tilbake
Topp