Mottrykksfyller

Jeg fikk 3D printet en "pakning" som passer perfekt. Tappingen går som en drøm! Har også bestilt borrestativ, da kan man fylle ulike typer flasker hvis man skulle ønske det.
c1f008d066e7d7dc3bd9807d8d8fc932.jpeg



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Jeg fikk 3D printet en "pakning" som passer perfekt. Tappingen går som en drøm! Har også bestilt borrestativ, da kan man fylle ulike typer flasker hvis man skulle ønske det.
c1f008d066e7d7dc3bd9807d8d8fc932.jpeg



Sent from my iPad using Tapatalk
Hva betalte du for Win tapen? Inkl frakt osv. Har lyst på en motrykksfyller, men har ikke bestemt meg for hvilken type.
Virker kvaliteten god ?
 
Har kjøpt rustfri mottrykksfyller som Tazza har referert til. Selv om denne er beregnet til fylling av "plastflasker"/brusflasker som har en egen plastkanne, så har jeg nå testet denne under tapping fra fat i går. Denne fungerer helt utmerket også uten borestativ eller lignende, da låsemekanismen klemmer tilstrekkelig rundt flaske tuten (longneck 0.5)n., men....etter noe tapping så er det tydelig at låsemekanismen er helt marginal, og hopper faktisk av innimellom. Den er selvsagt "litt" for stor for denne flasketuten.

Så, som et alternativ til borrestativ, så tenker jeg at det må da være noen som kan "printe" ut denne låsemekanismen i perfekt dimensjon på 3D printer..??

adb9664d5a716aec433c892155989838.jpeg


Prøver å legge ved en link til tappingen

https://drive.google.com/file/d/0ByDLfTYaj7eXU3VUTGttVnpzRUN6eHVvbmRNUXA1RUIxQXJR/view?usp=drivesdk





Sent from my iPad using Tapatalk
Er det faktisk noen som har handlet akkurat denne som jeg antar er originalen og fått den hjem raskt og smidig? Erfaringen min med aliexpress er vel ikke at hurtighet er i fokus! Dersom noen har handlet denne på et smidig vis, tar jeg med glede mot hint. ;)
 
Klarer du å linke selve adressen til den? Nydelig ser den ut, i all sin skinnende prakt! Jeg finner ikke denne på det andre internettet, det vil si ikke forumet. :)
 
Klarer du å linke selve adressen til den? Nydelig ser den ut, i all sin skinnende prakt! Jeg finner ikke denne på det andre internettet, det vil si ikke forumet. :)
Hmm, sliter med å linke direkte, men søk med denne strengen i Ali Exp.

New Hot Stainless Steel Beer filling Homebrew Beer faucet Can Opener ,De-foaming Beer bar tool

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
 
Hmm, sliter med å linke direkte, men søk med denne strengen i Ali Exp.

New Hot Stainless Steel Beer filling Homebrew Beer faucet Can Opener ,De-foaming Beer bar tool

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
Fant den. Må bare samle mot til å trykke på kjøp knappen...
Har du mulighet til å legge ut filen til 3d printeren på den pakningen? Har en kompis som har en 3d printer. Kan selvfølgelig betale noen kroner for den om det blir aktuelt.
 
Fant den. Må bare samle mot til å trykke på kjøp knappen...
Har du mulighet til å legge ut filen til 3d printeren på den pakningen? Har en kompis som har en 3d printer. Kan selvfølgelig betale noen kroner for den om det blir aktuelt.
En kompis som har printet, skal sjekke! Min pakning er tilpasset 0.5 mye longneck. Mulig den må justeres litt for andre flasketyper.

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
 
Litt bitt av shoppingbasillen ble det i affekt lagt inn en Ali bestilling på en slik Wintap mottrykksfyller. En slags gave til meg selv, siden det spørs om jeg ser snurten av den før julaften. Men i den forbindelse har jeg havnet på "finne egnet stativ" kjøret, så nå trenger jeg råd og tips av den tekniske/DIY eliten her inne, nok engang. Lat som jeg er, prøver jeg å finne en mest mulig "nøkkelferdig" løsning, og har i den forbindelse kommet over en slik : https://www.conrad.se/Borrstativ-in...rad-swe&pi=817771&ci=SHOP_AREA_831001_1512033 på internett. For meg ser det ut som denne rett og slett kan skrus fast "opp ned" med skrutvingeløsningen og så er den egentlig "good to go". Noen som har motforestillinger?
 
Hmm slik jeg så for meg bruken kunne den vel blitt så lang den ville håpte jeg. Men jeg bateler ikke vesentlig mer enn det den koster for å få den tilsendt.
 
Hvor lang tid tar det før man merker oksidasjon på en pils f.eks? Tenker da på å tappe uten å purge flasken. Tidsbesparende på flasker man skal ha med på tur/fest. Skjer det noe på ei uke liksom??

Og flasker som skal lagres og sendes på konkurranse. Hvor mye/ hvordan burde man purge og tappe for å få det best mulig??
 
Jeg fikk 3D printet en "pakning" som passer perfekt. Tappingen går som en drøm! Har også bestilt borrestativ, da kan man fylle ulike typer flasker hvis man skulle ønske det.
c1f008d066e7d7dc3bd9807d8d8fc932.jpeg



Sent from my iPad using Tapatalk
Vet du som eier en slik deilig gul pakning hvor man kan få tak i en slik? Tror det er en flott ting å ha om man har kjøpt seg en wintap! Kan selvfølgelig betale! Og om det finnes andre «spissinger» som 0,33 bjørnunge, og 0,5 for bryggselv flasker med patentkork! Er jeg også interressert i dem.
 
Tilbake
Topp