Kjøp av ACE/Klarstein.

Ja. Bryggerne hadde jo noen ganske surmulende FB-poster etter at de ga opp å selge PerfectBrew pga Netthandelen. De mente at de hadde gjort mange forbedringer på sin "versjon", men så solgte de den til dobbel pris av hva man kunne får den for på netthandelen.

Denne ACE/Klarstein/XXX er ganske OK, og om man får siste versjon er den riktig så grei, vil jeg tro. Med SmartPid vil den nok være veldig bra, men SmartPID koster fort 2k. Pumpa skal forresten være samme som i GF.

Ja med smartpiden så blir det nok en annen greie. Men hvis den koster 2K, så er det kanskje ikke så dumt å gå for noe som i utgangspunktet er hakket hvassere, kanskje?

Har ikke FB, så har ikke fått med meg dette om Bryggerne. Hva var greia, var ikke forbedringene verdt prisen?
 
Aha. Da er jeg med. Tror faktisk aldri jeg ville tatt i en slik rimelig generisk tekoker som er rebrandet for å være ærlig. Spørs jo på brukeren og hva de er ute etter.
 
Vel, jeg har en. Hadde en Bratberger før (vel, enda...). Jeg var ute etter en god brygger som ikke kostet idiotisk mye (Speidel og del GF). Kvalitetsmessig tviler jeg på at de står langt tilbake fra BB-serien, som vel egentlig bare er Ølbrygging sin re-branding av en annen generisk kina brygger. Ser man på RMA og pumpa på BB(A), så tror jeg nesten denne saken er bedre (og billigere).
 
Ja ni papp for en GF er jo en del mer enn seks for denne. Ja BB ser veldig generisk ut den og, men de har nok gått ganske godt inn i å sette sitt eget preg på den vil jeg tro, men det er bare noe jeg tror. Husker før de lanserte Automatic så ble det noe styr med at man MÅTTE meske på den og den måten, fordi det var slik den var kodet, timeren gikk feil.. etc, men det ble vel ryddet opp i til slutt.
 
Delvis enig med @Miguel her; jeg ville ikke kjøpt en sånn om jeg skulle bruke den mye. Jeg har hatt 3 stykker (BB60) som har klappet sammen, så jeg er generelt skeptisk. (Min konklusjon: Induksjonsplate og kjele.)

Men det er jo mulig de er blitt bedre, også. Jeg har ikke sett at folk har klaget så mye her på forumet, i alle fall.
 
Har nå gjennomført 5 brygg på min Automatic fra Netthandelen og må si den absolutt er verdt pengene for min del. Holder temp innenfor en grad. Stor kapasitet på 40 liter gjør at jeg kan brygge no sparge batcher opp til 22 liter og 1050. Kvaliteten på pumpen virker også å være bra.

Det er selvfølgelig ting som kunne ha vært bedre som f.eks. bedre kontroll på steps etc. Mener dette er rettet i siste versjon av kontroller slik at man må verifisere overgangen til neste steg. Min går automatisk til neste steg.

Jeg savner også mulighet til å justere høyde på avløpet og et filter på inntaket til pumpen men dette er ting som er billig å fikse selv hvis man gidder.

Alt i alt en knallgod maskin for +/- 3000 som jeg mener er et godt alternativ til GF og lager vel så god vørter. Netthandelen som garanti er også meget god og i de tilfellene det er noe galt får man som regel et helt nytt produkt.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Går ikke vørteren rett i overflow-røret og ikke gjennom malten når du kjører no-sparge?

Er for øvrig enig i dine betraktninger.
 
Går ikke vørteren rett i overflow-røret og ikke gjennom malten når du kjører no-sparge?

Er for øvrig enig i dine betraktninger.

Så lenge overflow-røret er over mesken før du starter sirkulering renner det som regel greit gjennom malten. Kjører jeg full flow på en blanding med en høy andel hvete kan det hende at noe renner over og ned overflow pipen men det er jo normalt.
 
Ja, men man trenger jo fort 30 l vann med no-sparge, og med 5-6 kg malt så mener jeg man ender opp over røret?
 
Ja, men man trenger jo fort 30 l vann med no-sparge, og med 5-6 kg malt så mener jeg man ender opp over røret?

Det blir fult men det går med opptil 22 liter ferdig vørter. Jeg sikter som regel på rundt 20 liter ferdig vørter og da går det helt greit.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Ja det er ny kontrolleren på alle di som selges nå av 30l i hverfall.Fikk min for 3000, men er et problem at butikker kjøper dem opp og selges ut for ca.4500 eller på finn.no så må følges med på kvelden når di slipper ut noen med kort tid på auksjonen. Fornøyd med min så langt men kun 6 brygg siden desember.
Er noen tips og triks for å få en bedre opplevelse med den skal se om jeg får tatt noen bilder nestegang jeg brygger.
 
Jeg savner også mulighet til å justere høyde på avløpet og et filter på inntaket til pumpen men dette er ting som er billig å fikse selv hvis man gidder.
Ser ut til å være en løsning som kan kjøpes. Har selv handlet deler på e-bay og ali:
 
Kan finne det, men etter å ha testet det har jeg gått bort fra det. Tror ikke metallet var helt bra....
 
Hei! Har kjøpt 50 literen fra netthandelen, og skal prøve den for første gang idag.
Noen som vet hva som er maks maltmengde når man bruker det korteste røret nederst i maltbøtta?
Fant ingen info om det i diverse bruksanvisninger jeg har lest.
Skal brygge et 30 liters brygg, ca 6-7 kg malt. :)
 
Jeg byttet fra den gamle lille netthandel bryggeren til den nye større automatiske av samme grunn som deg. Opplevde også at den gamle hadde for lite volum. Jeg er veldig fornøyd med å ha byttet. Jeg har beregnet kokevolum til 32 liter på den nye og det er plass til mer. Har mottatt Smartpid oppgradering, men ikke montert den enda.
Var det greit å montere SmartPID på den store kjelen fra Netthandelen, @Kim O.J.?
 
Tilbake
Topp