Vask med MIM Kombi og MI syre

Genialt! Noen tanker om hvilke mindre (enklere å bruke) beholdere det kan være lurt å ha dette på? Tenker mest på surheten.
 
Bruker både kombi og syren fra felleskjøpet. Kombi er suverent på bløtlegging av flasker og vasking av bryggekjele/utstyr. Bruker syren på korneliusfatene og øllinjene samt bryggedunken før gjæring.
 
Genialt! Noen tanker om hvilke mindre (enklere å bruke) beholdere det kan være lurt å ha dette på? Tenker mest på surheten.

Usikker på hva som går og ikke går. Jeg har det på ei tom flaske med fosforsyre kjøpt hos Petit Agentur.
Skulle vel tro at de klorinflaskene skulle holde på varene også, arrester meg gjerne noen om jeg tar feil.

Merking av flasken er vel også viktig :)
 
Usikker på hva som går og ikke går. Jeg har det på ei tom flaske med fosforsyre kjøpt hos Petit Agentur.
Skulle vel tro at de klorinflaskene skulle holde på varene også, arrester meg gjerne noen om jeg tar feil.

Merking av flasken er vel også viktig :)
Kom på en ting. Om man sjekker plastsymbolet på org emballasje, så er vi safe på hva som funker. Bare å finne en annen beholder med samme symbol :)
 
Leser databladet for Mim kombi. Det står at brukt løsning skal behandles som spesialavfall og at det er,skadelig for vannlevende organismer. Hvordan håndterer man dette da? Kan man tilsette syre for å naytralisere det? Og slippe det ut ved ph på 7.?
 
Leser databladet for Mim kombi. Det står at brukt løsning skal behandles som spesialavfall og at det er,skadelig for vannlevende organismer. Hvordan håndterer man dette da? Kan man tilsette syre for å naytralisere det? Og slippe det ut ved ph på 7.?

Har du tenk å slippe det rett ut i ei elv eller tjern ? Så lenge det går i normalt gråvann er det Ingen forskjell mellom dette og vanlig vaskemiddel som normale husholdning bruker. Eg går då ut frå at du har eit normalt stort anlegg for brygging


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har du tenk å slippe det rett ut i ei elv eller tjern ? Så lenge det går i normalt gråvann er det Ingen forskjell mellom dette og vanlig vaskemiddel som normale husholdning bruker. Eg går då ut frå at du har eit normalt stort anlegg for brygging


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har nok rett. Det jeg leste gjelder nok dersom man skal levere inn ubrukt kjemikalie, så skal det behandles som spesialavfall.
 
Ja det gjorde vi, tror ikke det har forandret seg.
Viktig at flaskene merkes godt og holdes LANGT unna nysgjerrige vesener på to eller fire bein som ikke bryr seg om å lese advarsler.
Så vidt jeg husker er de begge etsende på hud og farlig for øynene. . På melkeanlegg doseres de fra et lukket anlegg.
 
Finner ikke kombi i pulverform på nettsidene til felleskjøpet.
Finner flytende kombi og flytende kombi micro. Hva er forskjellen?
 
Tilbake
Topp