DIY: John Guest - For gass- og tappelinje

Jeg har ikke opplevd nevneverdig motstand med CO2 som du alltid får dersom du bruker 3/16 på øl. Da vil motstanden øke med økende lengde
 
Motstand/ trykktap er også en funksjon av strømningshastigheten. Etter den initielle trykksettingen er over så er hastigheten tilnærmet lik null og dermed vil motstand/trykktap også gå mot null.
 
Må skryte litt av denne tråden. Koblet sammen gass-siden på keezeren min i går og fulgte da den midterste raden i startinnlegget, altså alternativ 1. Det fungerte helt utmerket! 3/16" slangene var helt kanon å jobbe med og noe helt annet enn 5/16" slangene jeg opprinnelig hadde. Tror jeg skulle ha jobbet godt for å koble hele gass-siden med 5/16" slanger i en såpass liten fryseboks med fire fat!
 
Har en liten sodastream regulator kjøpt på humle.se for flere år siden. Er på jakt etter kobling mot denne. Tror det er 1/8" BSP?
Noen som vet om dette stemmer og hvor den kan skaffes?
 
Har selv en overgang fra Sodastream flaske til vanlig regulator, men har ikke sett kobling andre vei som du trenger. Dersom du ikke lenger trenger sidastream, får du sikkert byttet den i en vanlig
 
Har en liten sodastream regulator kjøpt på humle.se for flere år siden. Er på jakt etter kobling mot denne. Tror det er 1/8" BSP?
Noen som vet om dette stemmer og hvor den kan skaffes?
Det er plausibelt. Stort sett 1/4" BSP eller 1/8" BSP på utgangene. Det finnes litt forskjellige pushfitkoblinger i 1/8" BSP. Noen har o-ring på utsiden av gjengene. De funker hvis det er flat anleggsflate rundt utgangen. Hvis den ikke er flat, f.eks. sodastreamregulatorene fra Oxyturbo, må du bruke en o-ring inni utgangen i stedet . Vet dessverre ikke om noen som selger sånt i smått. Prøv eBay.
 
Det er plausibelt. Stort sett 1/4" BSP eller 1/8" BSP på utgangene. Det finnes litt forskjellige pushfitkoblinger i 1/8" BSP. Noen har o-ring på utsiden av gjengene. De funker hvis det er flat anleggsflate rundt utgangen. Hvis den ikke er flat, f.eks. sodastreamregulatorene fra Oxyturbo, må du bruke en o-ring inni utgangen i stedet . Vet dessverre ikke om noen som selger sånt i smått. Prøv eBay.
Ja, da tror jeg det er kobling av typen NCPI011211S jeg trenger.
Men bør bruke en 1/8" o-ring for å få dette tett altså?
 
Som sagt kjøpt for flere år siden på humlegården. Ser ikke ut som den selges lenger.
Mener den er merket med brewtech.se og fant bilde av en som ligner på deres sider:
regulator_typ2_314x109.jpg


edit: fant denne https://www.olbrygging.no/products/john-guest-hurtigkobling-38-til-18-bsp
mulig det er den jeg trenger
 
Sist redigert:
Ser ut som JG delene ikke tåler CO2. 10 deler har sprukket og co2 flaskene mine tømmes for fote :( Må finne noe annet å koble G koblingene mine med på co2 siden. Noen tips?
 
Urovekkende. Andre erfaringer med dette? Finner ikke noe på google. Er det mye mekanisk slitasje slik du bruker dem?
 
Tilbake
Topp