Jubileumsbrygg

Duckboot

Norbrygg-medlem
Jeg skal brygge batch nr 75 og tenkte å gå motsatt av alle som brygger svære øl med masse dilldall i som jubileumsbrygg, og lage en skikkelig Engelsk Mild. (Noe som jeg mener er en av de vanskeligste ølstilene å få perfekt).

Noen som sitter på en knakandes bra oppskrift som jeg kan sniktitte på, som utgangspunkt?
(Jeg har laget ett par oppskrifter, men jeg ønsker å finspisse litt, så jeg trenger litt input fra andre sine erfaringer og oppskrifter).
 
Jeg har hatt Gahr sin mild på blokka veldig lenge uten at jeg har fått satt en batch ennå. Fint hvis du kan brygge den først og si hvordan den blir :D

Har ikke oppskriften for hånden, men den ligger sikkert på forumet eller i den norske ølrevolusjonen.
 
Jeg har hatt Gahr sin mild på blokka veldig lenge uten at jeg har fått satt en batch ennå. Fint hvis du kan brygge den først og si hvordan den blir :D

Har ikke oppskriften for hånden, men den ligger sikkert på forumet eller i den norske ølrevolusjonen.

Stemmer det. Har den boka liggende ett eller annet sted. Hmmm - lete lete.
 
Litt ukjent med Mild, men er ikke de er du brygger litt i sterkeste laget? Hva annet er det som definerer en Mild i så måte? :)
 
Litt ukjent med Mild, men er ikke de er du brygger litt i sterkeste laget? Hva annet er det som definerer en Mild i så måte? :)
Det er batch 6 av dem du må se på. Den er ventet å ende opp på ca 3,5%, som er innafor 3,0%-4,0% som er i Norbrygg sin typedefinisjon.
 
Tilbake
Topp