Erfaringer med Brewie

Third's a charm! Tredje batchen avklart relativt smertefritt, begynner det å se lyst ut. Noen observasjoner:
- Virker som det er et bevisst trinn hvor han hviler litt rundt 95gr på vei til kok. Antar det er for å koagulere litt proteiner for å minimere skumdannelse.
- Foam Control er helt konge.. Tog en dråpe (stor dråpe) i meskevannet og det hjalp veldig på kokingen.
- Prøvde å ta "delayed hopping" med 1min som setting, virker som det gjorde at han gikk rett på humling og ikke sto å kokte i en halvtime før han startet humling
- Sikringen til garasjen gikk halvveis i kokingen (ikke brewie sin skyld), etter restart husket han programmet og spurte om han skulle fortsette. Positivt overrasket!
- Alle tall ble så å si spot on, 71% brewhouse efficiency og 75% mash efficiency i følge beersmith.

All in all begynner jeg å bli fornøyd kunde. Kunne bare ønsket at han fortsatte humlingen når kjøling starter og at det var mulig å kjøre hopstand, men det går nok å ta høyde for i oppskriftene, og/eller kaste opp i en humlepose rett i kokekaret.
 
Appen er vel bare tomt prat foreløpig, eller har du klart å finne den?

Nei, APPen er i beta nå og virker visst sånn tålig i følge andre på facebook-gruppa for brewie. Har nettopp fått tilbake maskina, men blir nok en stund til jeg har tid til å teste den igjen.
 
Brewie+ er nettopp lansert. Ser ut til å ha utbedret de fleste av problemene jeg har notert meg i denne tråden.
Noe som har blitt ganske upopulært i usa ref tråden på homebrewtalk. Men prisen for å få oppgradert sin originale til en + går på kundeforhold, så de har ikke sagt noen pris.
 
Om man ser bort fra det tvilsomme i å lansere en ny modell i stedet for å fikse den originale, og deretter tilby en upgrade til blodpris, så er det jo nokså morsomt at de prøver å pushe produktet som 5, 10, 15 og 20 gallon. Du må bare kjøpe en, to, tre eller fire maskiner og kjøre dem samtidig. Ha ha!:p
 
Om man ser bort fra det tvilsomme i å lansere en ny modell i stedet for å fikse den originale, og deretter tilby en upgrade til blodpris, så er det jo nokså morsomt at de prøver å pushe produktet som 5, 10, 15 og 20 gallon. Du må bare kjøpe en, to, tre eller fire maskiner og kjøre dem samtidig. Ha ha!:p

Det er vel strengt tatt ikke en "ny modell", men nettopp en utbedring av originalen. Kjedelig å oppleve baksiden av medaljen ved kickstartere, men jeg antar de som slo til var forberedt på barnesykdommer og tross alt har fått noe glede ut av investeringen. En oppgradering (snarere sagt feilretting) burde gå på garanti/reklamasjon spør du meg, meeen en sleip amerikansk advokat har helt sikkert sørget for at de har null ansvar ovenfor alle kunder som handler på en kickstarter.

Det er helt latterlig..

De gir ikke engang rabatt om du kjøper flere... Det er virkelig latterlig... :confused: 4 stk brewie eller speidel 200L? Prisen blir nesten den samme.
 
Tilbake
Topp