Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

Men.... lag en sak som gjør at jeg kan fylle boksene mine med denne :) Det hadde vært noe det...
Du finner det du trenger i nærmeste bryggebutikk:
WEB_Image Gummipropp D55 47   9 mm hull 386922080.Jpeg
Propper med 9 mm hull passer, bare finn en med passende ytre diameter. Gjelder forsåvidt også ved fylling av growlere med stor åpning.
 
Funker, men her blir det nok litt trangt ender et tappetårn:
20180222_173157.jpg 20180222_173217.jpg

Takk til Bryggerlosjen for fotomulighet og hyggelig service.
 
Fikk min i dag. Får ikke testet den riktig ennå, men førsteinntrykket er at den holder god kvalitet. En viktig og positiv detalj som ikke kommer frem av salgsteksten, er at den fyller co2 fra bunnen av flasken. Skulle jeg ha endret på noe, så ville jeg heller ha hatt en nippel som jeg kunne sette på en stubb av en ølslange/silikonslange på, enn den teleskop-patenten.
 
Fikk min i dag. Får ikke testet den riktig ennå, men førsteinntrykket er at den holder god kvalitet. En viktig og positiv detalj som ikke kommer frem av salgsteksten, er at den fyller co2 fra bunnen av flasken. Skulle jeg ha endret på noe, så ville jeg heller ha hatt en nippel som jeg kunne sette på en stubb av en ølslange/silikonslange på, enn den teleskop-patenten.
Det høres lovende ut. Ser frem til testrapport!
Takk for tilbakemeldingen om tekstmangelen.
Hvis du ikke ønsker å bruke teleskoprøret, kan du bruke et kort rør med ytre diameter 5 mm - f.eks. den innerste seksjonen av teleskoprøret - og feste en slange på røret. Bare trekk ut teleskoprøret fra fylleren og trykk inn det andre røret i stedet. Lettest å få på plass hvis du vrir røret litt når det trykkes inn.
Hva er det du ikke liker med teleskoppatenten?

Edit: seksjonene av teleskoprøret:
20180223_082254.jpg
 
Sist redigert:
Det høres lovende ut. Ser frem til testrapport!
Takk for tilbakemeldingen om tekstmangelen.
Hvis du ikke ønsker å bruke teleskoprøret, kan du bruke et kort rør med ytre diameter 5 mm - f.eks. den innerste seksjonen av teleskoprøret - og feste en slange på røret. Bare trekk ut teleskoprøret fra fylleren og trykk inn det andre røret i stedet. Lettest å få på plass hvis du vrir røret litt når det trykkes inn.
Hva er det du ikke liker med teleskoppatenten?

Edit: seksjonene av teleskoprøret:
Vis vedlegget 35551
Jeg er litt bekymret for om pakningen man klemmer den innerste seksjonen inn i, vil holde over tid. Man må jo ta seksjonene fra hverandre etter hver bruk for å få rengjort dem grundig. Jeg flasker dessuten aldri på ulike flaskestørrelser, så jeg trenger ikke fleksibiliteten.

Uansett er det en liten detalj. Helhetsinntrykket er veldig godt!
 
Jeg er litt bekymret for om pakningen man klemmer den innerste seksjonen inn i, vil holde over tid. Man må jo ta seksjonene fra hverandre etter hver bruk for å få rengjort dem grundig. Jeg flasker dessuten aldri på ulike flaskestørrelser, så jeg trenger ikke fleksibiliteten.

Uansett er det en liten detalj. Helhetsinntrykket er veldig godt!
Pakningen er forresten en standard o-ring som kan byttes ut (med en liten bindersøvelse).
 
Skulle vært gjennomsiktig får å se når boksen er full. Litt av poenget er å få de fylt til randen i mine øyne. Spesielt når man skal fylle bokser med moderne øltyper som New England osv. Den proppen du viser ville nok funker i transparant variant.
 
Skulle vært gjennomsiktig får å se når boksen er full. Litt av poenget er å få de fylt til randen i mine øyne. Spesielt når man skal fylle bokser med moderne øltyper som New England osv. Den proppen du viser ville nok funker i transparant variant.
Godt poeng. Må gruble litt på den. Hva er ID på åpningen i boksene?
 
Skulle vært gjennomsiktig får å se når boksen er full. Litt av poenget er å få de fylt til randen i mine øyne. Spesielt når man skal fylle bokser med moderne øltyper som New England osv. Den proppen du viser ville nok funker i transparant variant.
DU trenger baren en venn med 3D printer som kan printe 'translucent 3d' / hvit. Easy-peasy :)
 
Vil denne passe på en Linder ølkjøler? :)
Det kommer an på hva slags kran som sitter på den. Lindr bruker vel tradisjonelle, ventilerte kraner festet i en gjennomføring av amerikansk standard. Ventilerte kraner kan ikke brukes til mottrykksfylling, fordi det vil sprute øl ut gjennom ventileringen. Men med den typen gjennomføringer, kan kranen enkelt byttes ut med en av de kompatible forward sealing kranene (Vent-Matic, Perlick 6xx eller Intertap), og da passer mottrykksfylleren. Forsåvidt en fornuftig oppgradering på flere måter.
 
Det blir ikke mye gjennomsiktig når man 3D-printer med slikt filament, dessverre.

Jeg har "meg" selv, og har opptil flere 3D printere, det duger ikke helt til dette formålet her. Har den Svenske mottrykksfylleren. Designet og printet ut en del til den, ble ikke godt nok.
SÅ - kan det jo så klart hende det skyldes udugelighet fra undertegnede også - det skal man ikke se bort fra ;)
 
Jeg har "meg" selv, og har opptil flere 3D printere, det duger ikke helt til dette formålet her. Har den Svenske mottrykksfylleren. Designet og printet ut en del til den, ble ikke godt nok.
SÅ - kan det jo så klart hende det skyldes udugelighet fra undertegnede også - det skal man ikke se bort fra ;)
Måten en 3D-printer virker gjør at det (hvertfall enn så lenge) ikke er mulig å printe noe slikt som dette som er gjennomsiktig. Udugelighet fra deg er det nok ikke.
 
Skal sjekke opp og gi deg eksakte mål.
Flott! Gjeldende teori er å bruke en skive av plexiglass og 3D-printe en pakning som tetter mellom skiva og boksen. Fikk 3D-printet prototyper av silikonproppen til mottrykksfylleren, og det fungerte veldig bra. Det finnes mykt materiale for 3D-printing, ned til hardhetsgrad 60.
 
Måten en 3D-printer virker gjør at det (hvertfall enn så lenge) ikke er mulig å printe noe slikt som dette som er gjennomsiktig. Udugelighet fra deg er det nok ikke.

Har funnet en Petg+ filament nå som ser ekstremt lovende ut mtp gjennomsiktighet. Har ikke trykket "bestill" enda, da jeg egentlig heller vil vente å se print fra andre før jeg bestiller. Det var ganske så dyr filament.
 
Har funnet en Petg+ filament nå som ser ekstremt lovende ut mtp gjennomsiktighet. Har ikke trykket "bestill" enda, da jeg egentlig heller vil vente å se print fra andre før jeg bestiller. Det var ganske så dyr filament.
Har du link til den?
Jeg bruker litt PETG, som er "translucent", men iom at man smelter plast i tynne lag, og i tillegg stiver den av innvendig, så tviler jeg på man kan printe noe som kan gi det ønskede resultatet her. I tillegg er PETG ganske stivt, og denne proppen burde vært myk.
 
Tilbake
Topp