NM i Hjemmebrygging 2018 - personlig levering av øl som skal sendes til Oppegård

Einar Michelsen

Norbrygg-medlem
Til dere som deltar i NM med øl som skal sendes til:

Einar Michelsen, Elgfaret 92, 1415 Oppegård.

(du får beskjed om dette når du melder på ølet)

Dersom du ønsker å levere ølet personlig, i stedet for å sende det med posten, kan du lever ølet på følgende tidspunkter (samme adresse):
  • mandag 26. februar kl. 18 - 22
  • onsdag 28. februar kl. 18 - 22 og
  • fredag 2. mars kl. 18 - 22 (NB! Dette er absolutt siste frist for mottak av flasker til NM 2018.
Påmeldingen av øl gjør du her: https://konkurranse.norbrygg.no/accounts/login/?next=/my_registrations

Mandag 19.2 registrerer jeg inn alle flasker som er mottatt til da. Så drar jeg på vinterferie.
Neste registrering vil skje mandag 26.2.
 
Finnes det en oversikt over hvor øl skal leveres? Jeg er på etterskudd og en dag vil redde mye hvis jeg bare kan kjøre til innleveringsstedet i steden for å bruke posten, og innleveringsdato er i en helg..

Ingen av ølene i de klassene jeg lurer på er ferdige enda, så får ikke sett det via påmeldingen.
 
Det er kun to innleveringssteder/adresser for innsending, Oppegård og Grimstad..

Øl som skal dømmes i Grimstad skal sendes til Grimstad. Øvrige øl skal sendes/leveres til meg.

NB!! Du må følge de instruksjonene du får pr mail når du melder deg på. Det er dette som gjelder.

Typene som skal dømmes hver sted:

  1. Oslo
    C (IPA): Engelsk IPA, Am. IPA, Sort IPA og New England IPA
    D (lys ale): Eng Ordinary bitter, Eng best bitter, Eng strong bitter/Pale ale, Eng Golden ale, Am pale ale, California common/steam beer, Kölsch, Rød Irsk, Amerikansk Amber
    E (mørk ale): Eng brown ale, Am brown ale, Eng dark mild, Altbier, Skotsk ale, Skotsk sterk ale, Eng Old / Strong ale, Eng Barley Wine og US Barley Wine
    G (Imperial): Imperial IPA og Imperial Stout
    I (Spesial/hvete/syrlig): Weizen(sydtysk), Dunkel Weizen, Belgisk Wit, Weizenbock, Trad. Norsk hjemmebrygg, Gueuze Lambic, Belgisk Frukt Lambic, Flamsk Rød, Flamsk Brun/Oud bruin, Berliner Weisse og Gose


    Bodø
    A (Lys Lager): Moderne Lys Lager, Internasjonal lager, Tsjekkisk pils, Tysk pils, Munchener Helles og Norsk Pilsner butikk-klasse

    Trondheim
    H (Belgisk): Belgisk Blond, Lys sterk Belgisk Ale, Biere de Garde, Saison, Belgisk Dubbel/Bruin og Mørk sterk Belgisk Ale

    Grenland
    B (Mørk Lager): Moderne mørk lager, Wiener, Märzen, Munchener Dunkel, Mørk Tsjekkisk pils, Schwartz bier, Klasssisk Røykøl, Helles Bock/maibock, Bock, Doppel Bock, Eisbock og Klassisk norsk juleøl

    Grimstad
    F (Porter/Stout): Dry Stout, Sweet Stout, Oatmeal Stout, Porter, Moderne Porter/Stout, Foreign Extra Stout, Baltisk Porter og Irish Red Ale
For ytterligere spørsmål, kontakt: nm@norbrygg.no

www.norbrygg.no er den offisielle infokanalen for NM.
 
Sist redigert:
Jeg har meldt inn en mørk lager og har fått innleveringsted Oppegård. Er dette feil siden ølet skal dømmes i Grenland/Skien?
 
Jeg har noen andre øl som jeg skal levere til deg. Skal huske å ta med et par mørke lagere til deg som takk for at du organiserer leveransene.
 
Da er det et par ferske IPA og Weizenbock som venter på posten
men noe sier meg at du er på fjellet
 
Da er det et par ferske IPA og Weizenbock som venter på posten
men noe sier meg at du er på fjellet

0d89c9104eb37626c92a067177fd15d0.jpg


Ondsinnede rykter satt ut av mine fiender.
 
Skal Imperial Stout lagret med eikechips i klasse 9E eller 13C?

Det normale for eikelagret øl er 13C.

Som alltid, husk at dommerne ikke kjenner prosessen bak øl og det blir ei konkret vurdering av hvordan ølet smaker som gir svaret på hvor det hører hjemme. Det betyr at svaret kan være forskjellig fra et øl med tydelig eikepreg til et øl som har et ørlite hint.
 
Det normale for eikelagret øl er 13C.

Som alltid, husk at dommerne ikke kjenner prosessen bak øl og det blir ei konkret vurdering av hvordan ølet smaker som gir svaret på hvor det hører hjemme. Det betyr at svaret kan være forskjellig fra et øl med tydelig eikepreg til et øl som har et ørlite hint.

Aj aj aj... og det er selvsagt ikke mulig å endre påmeldt klasse når man har levert inn ølet alt?
 
Tilbake
Topp