Deilige bilder!!!

Poltur her også i dag

IMG_5314.jpg

Polet i Haugesund tar inn mye digg for tiden, spesielt fra tilleggsutvalget.
 
1 fat på hytten?:eek:

Vi hadde et treff med broren min og et par kompiser som også brygger på hytta. Da sto det vel 9 fat ute i snøen :D.
 
Fedje har vel destilleri nå. Hadde et mikrobryggeri men de la inn årene i fjor.
Sulo har utmark. Et gammelt fraflyttet fiskevær. 17 hus som stort sett kun brukes om sommeren. Men vi har mye havørn, oter, niser, sjøfugl og bra fiske.
Av og til har vi bra øl og [emoji6]
Vi har hav da...
36b0cfb119afa77f83d189019027eee1.jpg
 
Sist redigert:
Fedje har vel destilleri nå. Hadde et mikrobryggeri men de la inn årene i fjor.
Sulo har utmark. Et gammelt fraflyttet fiskevær. 17 hus som stort sett kun brukes om sommeren. Men vi har mye havørn, oter, niser, sjøfugl og bra fiske.
Av og til har vi bra øl og [emoji6]
Vi har hav da...
36b0cfb119afa77f83d189019027eee1.jpg

Dersom det bli ølseminar der kommer jeg, uansett tema - eller ikke tema. Besteforeldrene mine bodde på Sæbø, en time sør for Fedje. Hadde en eventyrlig sommer der i 2001, men egen medbrakt båt. Fedje var et av stedene vi dro til. (sorry hvis dette var off topic)
 
Dersom det bli ølseminar der kommer jeg, uansett tema - eller ikke tema. Besteforeldrene mine bodde på Sæbø, en time sør for Fedje. Hadde en eventyrlig sommer der i 2001, men egen medbrakt båt. Fedje var et av stedene vi dro til. (sorry hvis dette var off topic)

Festival blir å ta det litt langt. Men oppskåke er planlagt i Nordøysund i august [emoji1417]
903c5183ba39baae63919f40d3748f4d.jpg
 
Anbefaler deg å bytte ut trekranen. Mine satt bom fast etter kort tid.
cb7d46b8dfb6de9ac75787a520068bc7.jpg


Edit: Et av poengene med kran er å kunne smake underveis. Hvis du er redd for oksygen i fatet kan du også kjøre CO2 inn i fatet gjennom denne kranen. Jeg gjorde dette med surølet jeg vant PF med. «Måtte» tidlig i fjor høst tappe ut litt pga et arrangement, og pøste inn CO2 etterpå for å få ut/fortynne oksygenet som kom inn ved avtapping. Eikefatet hadde mao. et tomrom på ca 20 % i nesten 1/2 år. I et eikefat vil også mye øl trekke inn i treverket (angels share) og dette volumet kan det også være lurt å fylle med CO2, eller øl.
Har du skrudd inn lensepluggen i fatet? Hva slag fremgangsmetode brukte du?
 
Tanken her er i utgangspunktet å kjøre 25l batcher i bb60 med vanlig sirkulering gjennom pumpa samtidig som jeg sirkulerer skyllevann i bb30 med den andre pumpa. Under mash-out kobler jeg om slangene så det blir som på bildet og sirkulerer skyllevann/vørter gjennom begge bryggerne som en slags sløyfe. Etter x antall minutter og endt skyllling stenger jeg krana på kjelen til bb30 og fyller opp bb30 til kok fra bb60. Kjøpte i utgangspunktet bb60 pga maltbegrensningen i bb30 men syntes det er like moro å bygge som å brygge så da ble det litt duppeditter fra ebay og restematerialer til bryggebord fra garasjen.. noe som har trua, eller er det helt høl i hue?20180323_201353.jpg
 
Tilbake
Topp