Neipa fra polet

Beron

 
Skal en tur innom polet på litt påskehandel.
Er lite bevandret innenfor Neipa sjangeren og har lyst å ta med noen slike.
Setter stor pris på noen anbefalinger!
 
Eg kan ikkje gi deg noke tips om kva øl du skal kjøpe.
Men på NEIPA spesielt er produksjon dato viktig. Ikkje kjøp noke som er fleire veke gammelt


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Skal en tur innom polet på litt påskehandel.
Er lite bevandret innenfor Neipa sjangeren og har lyst å ta med noen slike.
Setter stor pris på noen anbefalinger!

Hvilket pol?

Tasty Juice og Supersonic fra Lervig, om du finner dem.
Fantastiske begge to.
 
Eg kan ikkje gi deg noke tips om kva øl du skal kjøpe.
Men på NEIPA spesielt er produksjon dato viktig. Ikkje kjøp noke som er fleire veke gammelt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flere uker gammelt er ikke så farlig. Faktisk er den på topp først da, i følge Mike i Lervig (og han kan jo litt).
 
Flere uker gammelt er ikke så farlig. Faktisk er den på topp først da, i følge Mike i Lervig (og han kan jo litt).


Mulig det. Har fått inntrykk att dette er øl ein må brygge for så å drikke opp neste dag [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skal en tur innom polet på litt påskehandel.
Er lite bevandret innenfor Neipa sjangeren og har lyst å ta med noen slike.
Setter stor pris på noen anbefalinger!
For å svare på spørsmålet:

NEIPA er ferskvare. Ikke så ekstremt som enkelte mener, men fremdeles ferskvare. Optimalt bør den ikke ha mer enn en måned eller to på seg og stå på kjøl. Vinmonopolet er med andre ord ikke laget for NEIPA.

Vil anbefale at du ser etter Lervig sin Tasty Juice eller (vel... og) SuperSonic. Grunnet vinmonopolets dårlige behandling er nok norsk veien å gå, med mindre du ser de er på kjøl. Se gjerne etter datostempel.
 
Vinmonopolet er lite egnet pga. temperatur. 24c i hyllene for en NEIPA er døden. Hadde de hatt kjølerom kunne vi snakket om flere måneder.
 
Som nazihumlehode selv så vil jeg nok ikke selv jeg krisemaksimere så mye som jab. Kjøp boks uansett. Amundsen har mye bra fordi de fyller opp så det renner over omtrent. Helt friskt blir det aldri, men amundsen har ofte gitt gode ting.
 
  • Like
Reaksjoner: jab
Ingen krise forsåvidt, bare litt mumling. Perler for svin er for meg vært bra to ganger på rad nå. Fresht og fint. Men har desverre fått mye dårlig vare på polet. Kjøper sjeldent IPA der lenger. Så mye annet godt som holder seg bra i varmen der.
 
Tilbake
Topp