Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

Kan oppdatere med at ingen flere flasker har sprukket etter de tre "texas" dagene under karboneringen. Har flasket en Havrestout på torsdag og der er ingen flasker som har sprukket, fortsatt 138 stk hele flasker i kassene. Var veldig påpasselig med tappestaven, og de flaskene som jeg hørte antydning til lyd, ble en 2-3 stk, satt jeg til side og de blir pantet.
 
Bruker selv en 5 meter varmekabel på 50 W (rødbrun type fra eBay), men den det linkes til må jo være mye enklere å feste siden den ikke skal snurres flere ganger rundt gjæringsspannet. Ulempen er kanskje at varmen ikke fordeles like godt på spannet. Noen som har erfaringer med begge varianter?


Sent from my iPad using Tapatalk

Min erfaring er at ett belte fint klarer 25 grader på 22 liter+ inne i et kjøleskap selv om omgivelsestampereturen er under 0.
 
Det skal lite watt til for å holde temperaturen oppe i et isolert kjøleskap.
I forrige uke var det 20 minus her, men en varmevifte på 50w klarte å holde temperaturen på 20 pluss inne i skapet.
Den hadde ikke mange pauser, kanskje et par minutter mellom hver gang den startet, men den hadde nok klart enda litt lavere temperatur.
 
Varmekabel vs luftvarme? Jeg benytter en 40 watts pære i kjøleskapene mine som varmekilde, ikke noe direkte på karene. Dvs at all temperatur i kjøleskapet (kulde og varme) blir distribuert på samme måte, er det uhensiktsmessig?
 
I mitt hode vil det å varme opp lufta rundt karet gi en mer jevn oppvarming, så jeg har alltid gjort det.
Et varmebelte vil gi forholdsvis mye varme på et lite område og varmen må deretter fordele seg i vørteren.
Men et varmebelte har vel så lav effekt at det ikke er noe problem, ihvertfall hvis skapet står i romtemperatur.
 
Fact: Low fill gir trekk i konkurranser.
Lav fyllingsgrad skal ikke gi trekk i flaskekonkurranser i regi av Norbrygg. Det er kun en observasjon av flasken. Selvfølgelig hvis flasken er halvtom så blir det noe annet.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 
Bekreftes etter samtale med en dommer om dette. Det finnes ikke noe poeng-felt for fills. Man får bare kommentar på om flaska f.eks ser dirty ut, eller om det er top eller low-fill.
 
Jeg laget for lenge siden en magnetrører med PC vifte som fungerer helt fint, men når denne nok en gang kom på salg til 29,50$ ble fristelsen for stor. På bildet under rører den 4L med den medfølgende magnetpinnen - 100% lydløst med vortex - på 50% effektivitet. Svært imponert
ae232d5d7c9f0dca1189e536715f1d8f.jpg
b887dc2f5a154aeb5f6569e287c3218f.jpg
PS: brukte varmt vann, og derav dugg...
http://s.aliexpress.com/AnUVbMJB
 
Jeg laget for lenge siden en magnetrører med PC vifte som fungerer helt fint, men når denne nok en gang kom på salg til 29,50$ ble fristelsen for stor. På bildet under rører den 4L med den medfølgende magnetpinnen - 100% lydløst med vortex - på 50% effektivitet. Svært imponert
ae232d5d7c9f0dca1189e536715f1d8f.jpg
b887dc2f5a154aeb5f6569e287c3218f.jpg
PS: brukte varmt vann, og derav dugg...
http://s.aliexpress.com/AnUVbMJB

Det blir noe helt annet når du får viskositet oppi der.
 
Jeg har testet begge med vann. Har godt håp om at jeg er like imponert når viskositeten øker. Jeg vil holde forumet oppdatert...
 
Jepp, de refraktometerne fungerer fint. De rimeligste kommer uten kul plasteske, men jeg tilpasset en fra Clas Ohlson.
 
Med boks og greier. Løp og kjøp.

Edit: Det var faktisk så rimelig at jeg kjøpte et ekstra.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp