Lindr tappetårn med kjøling - eie eller leie?

To-tre ganger i året serverer jeg mitt hjemmebrygg for et større antall gjester på selskap eller andre arrangement utenfor heimen. Da er det alltid et styr å få servert øl med passende temperatur og uten alt for mye søl. Derfor hadde det vært greit med et mobilt Lindr tappetårn med to kraner og kjøling. Det koster ca 6500 kroner å kjøpe modellen uten kompressor (forutsetter at du bruker ekstern CO2 til å flytte ølet fra fat til tappetårn). Med så sjelden bruk som jeg har behov for, syns jeg det er litt for dyrt å investere i et slik tappetårn alene.
Jeg vet at noen private Lindl-eiere leier ut sine tappetårn for 5-600 kroner gangen. Det er et alternativ, men medfører mye bryderi og kostnader over tid.
Men et tredje alternativ er å gå sammen med noen andre hjemmebryggere i nærområdet og spleise på tappetårn. Hvis tre-fire stykker slår seg sammen, blir investeringen beskjeden.
Selv bor jeg i Asker. Er det andre i området Oslo Vest, Bærum, Asker, Lier eller Drammen som kunne tenke seg å bli medeier av en Lindl som beskrevet ovenfor?
 
Hei! Jeg star i ganske samme situasjon som deg. Jeg heller mot eie. Dersom det skulle bli lite brukt ser jeg at folk har fått solgt det videre her på forumet etter en tids bruk til kun 1500 kr under innkjøpspris. Dermed er tapspotensialet lite. Valget blir: 500kr/dag i leie, eller 1500 kr for flere år - jeg går for det siste:)
 
Tilbake
Topp