To nye etiketter... :)

Denne brygges til helga. Ideen ble på en måte trigget av Birger Eriksen-tråden, som på en måte er en ekstrem imperial stout, så tenkte jeg at jeg kunne lage noe i andre enden av samme typedefinisjon... Som regel lager jeg etiketten først når ølet er flasket, men hadde litt tid og inspirasjon. Denne havner nok rundt 7,5%, tenker jeg. Den får nok også en temmelig avrundet bitterhet og en farge rundt 65 EBC.

Coalroad9_CannonFodder_samplelabel_small.png
 
Vel... Jeg oppdaget at jeg har gjort en forglemmelse i maltbasen (noen klarer sikkert å gjette hva). Så "Cannon Fodder" blir en Baltisk Porter. Innenfor på alle parametre, der også. Ny etikett:

Coalroad9_CannonFodder_samplelabel_small.png
 
Sist redigert:
Her har det vært stille en stund... Satser på å vise etiketten ferdig på flasker også. :)

20180714_155501-cannon-fodder-labld.png

Det viser også litt av utfordringen med farger og utskrift. Grått er i dette tilfellet blitt mer, vel ... beige. Men det er greit. Både flasken og korken er brun, så beige glir inn i flaska sin fargepallett. ;) Noen detaljer forsvinner også litt (det sorte området sluker de små, lyse detaljene).
 
Tror jaggu jeg skal brygge dette bare på faen... men da skal jeg sende en mail til Frode Øverli og spørre om å få bruke en tegning fra nye Rutetid... en soper med en gigntisk dildo i hekken... "Det var ett Uhell sier jeg jo".. frode får minst en kasse av detta skvipet
 
Til de som skal brygge Nøgne Ø sin PaleAle i fremtiden kan dere bruke denne, den moddet jeg fra bryggselv sitt bilde på pakken. Fungerte fint på mine, bare ølet som ikke ble helt bra :)

4DnDZLz.png

4DnDZLz
 
@Sløvpeis Veldig flott etikett. Personlig synes jeg at man ikke skal bruke andres varemerker og logoer.
Jo takk. Jeg har egentlig konkludert at siden vi betaler for å kjøpe ferdige sett med oppskrift at vi kan kopiere og redistribuere fritt - såfremt vi ikke tar betalt for det. Hadde jeg solgt det hadde jeg vert enig at det hadde vert tvilsomt.
Man kan da samtidig spør seg selv om det hadde vært greit å selge hvis jeg hadde kaldt det noe annet og hatt en mer egen lapp (lurer på om norsk lov ikke tillater det uansett, copyright eller ei).

Men uansett gav du meg en ide, lurer på om jeg skal lage pun-lapper. "Någen Mø" øl blir nok neste runde :)
 
40031605_2223200254576579_1376103643282931712_n.jpg

Lenge før eg faktisk begynte å brygge øl, så hadde eg ideen klar for hvordan eg skulle navngi ølene.
De skulle kalles opp etter sanger. Og sangen skulle gjenspeile ølen, og ølen skulle gjenspeile sangen.
Jeg får hjelp av min mye mer kreative kjæreste til å lage etiketter, hun er flink i Photoshop og til å tegne. Teksten og sangvalgene står i hovedsak jeg for.
Alle ølene skal selvfølgelig ha et sitat fra sangen.
Real Gone Brewery er oppkallt etter Far Sjøl (Tom Waits) beste album.
Vår første etikett ble slik.
 
Tilbake
Topp