Hva fikk du i posten i dag?

Jeg gleder meg til å høre om erfaringene. Jeg begynner å bli lettere desperat av flaskevaskingen.

Jeg skal komme tilbake med erfaringer på flaskevasker delen når jeg har brukt den. I morgen skal den testes for vask av 4 fat og to gjæringskar. Flasker kommer, men venter på bekreftet leveringsdato på et av produktene i ordren fra Brygg Selv. Har en del flasker men de er allerede vasket og klare. Det var under vaskingen av disse jeg også ble lettere desperat og bestilte denne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
a9226af7a1c16b248a18926b947b7bd3.jpg


Da kom denne i posten.Passer bra for bryggedagen i morgen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fuktighetssensor. Greit å få høre det dersom det blir lekkasje i kegeratoren igjen
a344cc28aed435a05765aac30a58bc79.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan se ut som det er en flottør. Isåfall skl det ganske mye øl til for å trigge denne. En konduktiv sensor hadde nok vært mer egnet.
 
Jeg gleder meg til å høre om erfaringene. Jeg begynner å bli lettere desperat av flaskevaskingen.

Da har jeg vasket 116 flasker (0,33 longneck) i dag. Flaskevasking er enkelt med denne. Skulle gjerne hatt en som kunne vasket alle 15 flaskene i en gang så hadde vaskingen gått ennå fortere. Men jeg angrer ikke på dette kjøpet. I tillegg har vask av gjæringskar og fat blitt enkelt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan se ut som det er en flottør. Isåfall skl det ganske mye øl til for å trigge denne. En konduktiv sensor hadde nok vært mer egnet.
Det ser da mer ut som en nivåsensor, eller er det egen fuktighets-greie innebygget i alarm-delen?

Dette stemte. Fikk testet den idag. Uler som bare pokker, men kun når sensoren flyter en 0,5-1cm opp.
Får se om den kan moddes til å fungere slik jeg ønsker at den skal
 
Dette stemte. Fikk testet den idag. Uler som bare pokker, men kun når sensoren flyter en 0,5-1cm opp.
Får se om den kan moddes til å fungere slik jeg ønsker at den skal

Disse er vel bare on/off. Styrt av flottøren som enten får kontakt, eller ikke kontakt.
 
Ta hammer`n og bank en liten brønn som ligger lavere enn gulvet i kegeratoren da får du litt å gå på. Hvis dette er en fryser og gulvet er av aluminium da.
 
Stripp ledningene og teip de til bunnen med kort avstand til hverandre. Søl litt øl slik at det blir kontakt for å teste om det virker.

Om bunnen er av metall må du selvfølgelig isolere ledningene fra bunnen.

Eller er jeg helt på jordet?
 
Tilbake
Topp