Jakter på RIMS tube ca 3000w

Hei!
Jeg må løse tempreguleringen min. Brygger i et hjemmelaget Keg bryggeri og max 50 liter. Kjøper gjerne et ferdig rør med element (lav overflate temp) eller lage selv. Link til deler hjelper fryktelig! Samme med bilder av velfungerende løsninger!

Takker på forhånd for hjelpen!
 
https://www.ebay.co.uk/itm/Brewing-Heater-Heating-Element-220v-4-5kw-Water-Heater-2-Tri-clamp-SUS304/323560098106?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Bruker to av disse i kokekjelen, fornøyd med de men du må presisere hvis du vil ha et 48 cm, de har feil i listen sin

https://www.ebay.co.uk/itm/2-51MM-Tri-Clover-Sanitary-Spool-Tube-With-64MM-Ferrule-Clamp-End-4-24-LEN/263151336343?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=562149430766&_trksid=p2057872.m2749.l2649
rør så det passer med lengden du trenger

https://www.ebay.co.uk/itm/2-Tri-Clamp-Clover-Sanitary-Stainless-Steel-Fits-64MM-OD-Ferrule-Flange-SS304-CL/282615555129?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
masse av klammer og pakninger
og evt. seglass hvis du vil.
Alt dette er i 2"/64 mm
Litt tønnenipler og camlock hvis du bruker det.
Så må jeg lodde litt også.

dette blir ikke et lowcost selv om det er fra eBay, men når jeg bruker eBay er det fordi ingen andre har det jeg trenger.
 

Vedlegg

  • IMG_2831.JPG
    IMG_2831.JPG
    11,1 KB · Sett: 89
Men hvorfor er det så vanskelig å skrive hvor mange watt pr areal den er på?

Super meg her og super meg der,
hvor mange har tatt opp lån til f eks bolig på grunnlag av "superlav" rente og ikke noen fast angitt prosentsats?
 
Men hvorfor er det så vanskelig å skrive hvor mange watt pr areal den er på?

Super meg her og super meg der,
hvor mange har tatt opp lån til f eks bolig på grunnlag av "superlav" rente og ikke noen fast angitt prosentsats?
Jeg tror du tar brygging litt for alvorlig hvis du sammenligner valg av varmeelement med valg av boliglån. :)
 
Det har egentlig ikke noe med brygging å gjøre.
Mer at butikken holder oss så dumme at vi skal tro på dette uten å ha noe å forholde oss til.
Boliglån var for å sette det godt på spissen:)
Men vi fyller ikke drivstoff på bilen ut fra stasjonens "fantastisk lave priser".
Det som står på pumpa er hva vi forholder oss til.
 
Det har egentlig ikke noe med brygging å gjøre.
Mer at butikken holder oss så dumme at vi skal tro på dette uten å ha noe å forholde oss til.
Boliglån var for å sette det godt på spissen:)
Men vi fyller ikke drivstoff på bilen ut fra stasjonens "fantastisk lave priser".
Det som står på pumpa er hva vi forholder oss til.

Vel. Du ser jo at den har to foldinger, en indre og en ytre, hvorav den ene er parallell. Så hvis du sammenligner med andre ULWD-elementer, så ser det iallefall ut som at denne har ganske lavt W/Areal. Men ja, informasjon på et produkt er jo greit å ha uten å måtte spørre/grave selv.
 
Hva er ulwd grensen, dette elementet ender vel opp på 5-7 w/cm2, det er 3500w på 3 elementer, 35x2 cm. synes jeg det ser ut som.
 
Ser ut som et trefase element, ja. Da spørs det hvordan det er koplet. Alle i serie eller to parallell med en i serie. Eller kanskje en eller to sløyfer ikke er koplet..
Noen som har en kvalifisert gjetning?
 
Det er ikke gjetting på at det er 3 elementer, usansynlig at det er IKKE er 3 like, usansynlig at de ikke er koblet i parallell eller trkant, men lengde på det er litt gjetting, med 8 mm Ø og 35 lengde blir w/cm2 bli i overkant 8, det er nok best å sende dem en mail å spørre
 
Her går diskusjonen:) Jeg bestilte en RIMS fra BrewPower! Da jeg hadde lagt inn bestilling fant jeg ut at jeg trengte sensor og et triclamplokk med gjennomføring. Jeg sendte mail og ikke lenge etter (på en lørdag) fikk jeg svar at dette ikke var noe problem. En liten overføring på Vipps og saken var i orden. Varene er på vei på mandag. Nå får jeg bruke uka til å finne en passende boks/skap til å bygge styreskap av. Noen som har noen bilder eller billige tips?
Kommer helt klart til å bruke BrewPower ved senere anledninger, super service! Takk for tipps!
 
Det er jeg som driver brewpower.no, her er det mange gode spørsmål:

Hvorfor ikke oppgi hvor lav effekttetthet denne har?:
Ingen grunn til det, den er på 5,6W/Cm2 (240V)
Lenge 30cm diameter 11mm

ULWD-elementer for brygging ligger normalt på 12-15W/cm3

Hvor mange looper er det?:
det er 3 looper, alle er like store og de er parallellkoblet.

På bakgrunn av denne diskusjonen har jeg oppdatert produktinformasjonen for å gi en bedre beskrivelse til andre.

Dersom det skulle være noe annet folket lurer på eller forslag til forbedringer er det bare å sende en mail til post@brewpower.no
 
Uvanlig tykke elementrør som da får ned w/cm2.
Lengden på 30 cm. er monteringslengden mens den er dobbel for å regne ut w/cm2.
Skulle spenningen bare være 220 volt blir effekten UK 3000 watt
takk for avklaringen
 
Her går diskusjonen:) Jeg bestilte en RIMS fra BrewPower! Da jeg hadde lagt inn bestilling fant jeg ut at jeg trengte sensor og et triclamplokk med gjennomføring. Jeg sendte mail og ikke lenge etter (på en lørdag) fikk jeg svar at dette ikke var noe problem. En liten overføring på Vipps og saken var i orden. Varene er på vei på mandag. Nå får jeg bruke uka til å finne en passende boks/skap til å bygge styreskap av. Noen som har noen bilder eller billige tips?
Kommer helt klart til å bruke BrewPower ved senere anledninger, super service! Takk for tipps!
Gjerne fortell litt om hvordan dette fungerer! Skal du bruke den på en vanlig 16 amp sikring?
 
Jeg kan komme med en rapport når den er testet. Har bygget meg en styreenhet, men ikke brygget med den enda. Like spent som deg:)
 
Plages med at vørter brenner seg fast på varmeelementet, har kjøpt flere element som skulle være med stor overflate men ikke f.. om det gir seg. Må fjerne et lag fastbrent vørter med stålbørste hver gang. Noen som kan linke til element som kan være brukbare...
 
Plages med at vørter brenner seg fast på varmeelementet, har kjøpt flere element som skulle være med stor overflate men ikke f.. om det gir seg. Må fjerne et lag fastbrent vørter med stålbørste hver gang. Noen som kan linke til element som kan være brukbare...

Det er vel slike elementer det linkes til her fra Brewpower, bruker sterkere selv i kokekjelen uten at jeg ser de brenner.
Hva slags er det du plages med ?
 
Tilbake
Topp