Brewtools bryggemaskin

Brewtools har mye tilbehør på gang. Vil komme i butikken deres utover nyåret. Forbedrede bein til maltrøret, annen skylle/sirkulerings ordning og kokehette er allerede bekreftet.
 
Avtrekkshatt kommer. Denne har 4" Tri clamp for innfesting av stuss til avtrekk, og en annen gøy sak som blir annonsert snart. Avtrekkshatt har også ei "luke" for humling og inspeksjon av kok.
 
Tipper de går for så mye 34mm TC som mulig. de vil jo tjene penger, og det er greit. Som forbruker kan man kan jo håpe de velger å bruke den mer vanlige 1,5" TC.

Er 34mm TC å få tak i noe annet sted? Er det noen andre som bruker denne størrelsen? Er 34mm TC noe annet enn 3/4" TC?
 
Man kan pumpe fra hvilken som helst kilde, så lenge det er vann frem til pumpen. Se video på forsiden på www.brewtools.no. Der er det kun pumpen i maskinen det blir brygget på som går.

Ja nå forstår jeg. Det var litt forvirrende i den videoen når dere koblet til en annen maskin for skyllevann, og sa "vi bruker pumpa for å _skylle_". Burde heller lagt trykk på "pumpa". Men det er sikkert bare jeg som ble forvirret.

Når tror dere den kommer i handel hos BryggSelv?

Jeg planla egentlig å kjøpe en Braumeister, men dette virker hakket mer elegant, til samme prisklasse.
 
Den er god. Tar det til etteretning til neste video :)

Maskinen er i handel hos Bryggselv. Alle fra denne produksjonen blir levert i Januar, men det er særdeles få igjen, spesielt av 80-literen, så lurt å være kjapp.
 
Hvor langt kommer man egentlig med kun grunnpakken? Problemet blir vel nedkjøling. Hvor lang tid tar det, i romtemperatur, med f.eks. 30 liter vørter? Den sirkuleres jo utenfor tanken så det hjelper sikkert noe...
 
Det kommer helt an på hva man har fra før. Noen ønsker å starte med det grunnleggende og f.eks. bruke sin gamle dyppkjøler, men de aller fleste kjøper motstrømskjøleren og gjerne en ekstra ventil eller to.
 
Tilbake
Topp