Anti-foam - TRENGER HJELP

Hei

Keg har kjøpt Anti foam med merket Vinoform. Holder på å lage en 25 liters batch med kokevolum på 29 liter. Hvor mye av dette skal jeg ha oppi når det står noen dråper pr liter? Det blir vanskelig å måle dette.
 
Hei,

Ikke brukt akkurat denne selv, men hvor stor kjele koker du i? Sikker på at du trenger antifoam? Fare for at det koker over?

Hvis du gjør det, så er det normalt ikke nødvendig med millimeterpresisjon på antifoam. Skal ikke sette noen smak eller gjøre annet utrivelig med vørteren din enn å drepe skummet. Står det noen dråper pr. liter så tar du noen dråper pr liter :p. Du får normalt ganske umiddelbar effekt ved at skummet forsvinner. Gjør det ikke det tar du litt mer, til problemet er borte. :D
 
Antall dråper per liter x 29 liter... ?
Det går sånn ca 20 dråper på en ml, skaff deg en liten 3ml sprøyte på apoteket :)
 
Brygger du med DME? Hvis ikke, så synes jeg ikke du skal styre med antifoam før du vet at du faktisk trenger det. Jeg har aldri brukt en dråpe antifoam i allgrain. Kun i store startere som er laget på DME.
 
Aldri brukt anti foam og aldri kokt over. Skummer av mens jeg venter på kok og det funker !

1D731536-4B89-47ED-862B-7FAEDFA81499.jpeg
 
Tilbake
Topp