Er det virkelig så knølete?

Beron

 
Koblet opp wifi på speidelen i dag, angret dypt og inderlig på at jeg har passord på rundt 30 tegn med den en og en bokstav innlegginga. Den blånekta å installere nyeste firmware en tre-fire ganger før det omsider var up and go.

Snedig å ha displayet på mobil/pc med kontrollmuligheter bortsett fra endringer av oppskrifter.

Så til knølet :
Endring av oppskrifter må gjøres rett på Speidelen eller via MySpeidel med påfølgende synkronisering.
Synkroniserer man så forsvinner alle oppskriftene man måtte ha lagt inn manuelt på Speidelen fra før.
Det er ingen måte å "laste ned" oppskriftene FRA Speidel til Pc.
Gir man oppskrifter et navn på PC, forsvinner navnet etter at man har lastet inn oppskriften til Speidelen og blir omdøpt til "Rezept" og et nummer, vil man ha et navn på oppskriften på Speidelen må dette gjøres manuelt (et par hundre tastetrykk), navnet forsvinner uansett når man synkroniserer neste gang.

Er det virkelig så dumt laget til? (Sa han med håp i røsten).
 
Har nettopp sendt en epost til Speidel og spurt om dette er noe de har tenkt å gjøre noe med.
Betviler ikke at Speidel har flinke ingeniører, men software kan de ikke.

Hadde It-ansvarlig hos dem her vært når wifi-modulen skapte seg, møysommelig innlagte manuelloppskrifter forsvant, og oppskriftsnavn ble borte,
ser jeg ikke helt bort fra at resultatet kunne blitt så stygt at det hadde involvert stålbørste og kroppsåpninger.
 
Har nettopp sendt en epost til Speidel og spurt om dette er noe de har tenkt å gjøre noe med.
Betviler ikke at Speidel har flinke ingeniører, men software kan de ikke.

Hadde It-ansvarlig hos dem her vært når wifi-modulen skapte seg, møysommelig innlagte manuelloppskrifter forsvant, og oppskriftsnavn ble borte,
ser jeg ikke helt bort fra at resultatet kunne blitt så stygt at det hadde involvert stålbørste og kroppsåpninger.

Som innbarket tilhenger av å gjøre det enkelt (siden jeg er en enkel sjel med bare lite it-vett) gleder slike historier meg intenst:p. Hold stålbørsten høyt hevet!
 
Jeg tipper at dette er bevist strategi for å "tvinge" folk til å bruke My Speidel. Programmet eller Wifi-modulen er vel ikke noe som har slått helt godt an.
 
Jeg har laget et alternativt web-grensesnitt for redigering og opplasting av oppskrifter til Speidelen. Sørg for at Speidelen din er på nett, gå til http://vesterheim.no/speidel i en nettleser. Angi IP-adresse eller navn til din Speidel, deretter kan du knaste inn parametre for mesking, humle-tilsetninger og koking, så kan du sende dataene direkte til Speidelen.

Dersom man har konto hos http://brewersfriend.com, så kan man søke fram sine oppskrifter og laste oppskrifta direkte opp til Speidelen. Dette siste forutsetter at man har fått tilgang til API'et som brewersfriend.com har. Av en eller annen grunn, så er de litt påholdne med å gi slik tilgang.

Man kan også bruke drag-and-drop for å laste en BeerXML-fil opp til Speidelen.

Her er en video som viser hvordan dette fungerer: http://vesterheim.no/bulk/speidel.ogv
 
Hei. Jeg trenger litt hjelp til å komme på nett med wifi modulen til Speidel. Jeg har en 50l Speidel plus med wifi modul. Jeg har lagt inn siste firmware for både wifi modul og kontrolleren til Speidel. Etter å ha registrert modulen, mottar jeg en e-post fra Speidel med en link for å fullføre registreringen. Der står det new device found, men jeg får fremdeles ikke kontakt med noe som helst i mySpeidel. Må jeg tillate port forwarding i nettverket her hjemme? I såfall hvilken port skal jeg åpne?
 
Tilbake
Topp