Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Jeg er nok litt på samme sted som deg mtp unitank spike/ss, men jeg har kjøpt og siden solgt min chronical 53 liter, da jeg vil ha muligheten for trykk. Så den fellen går jeg ikke i igjen, selv med tilbud!
Hvor mye trykk funker i praksis på chronical? Vet produsenten oppgir 2 psi, men... Har uansett alt øl på fat, så karbonering på gjæringstank er irrelevant, men tapping på tre sammenkoblede fat er interessant, helst i OK hastighet.
 
Veldig upraktisk at dette tilbudet på SS chronicals kommer rett etter at jeg har gjort storinnkjøp til styreskap og nytt varmelement til kokekjele.
 
Hvor mye trykk funker i praksis på chronical? Vet produsenten oppgir 2 psi, men... Har uansett alt øl på fat, så karbonering på gjæringstank er irrelevant, men tapping på tre sammenkoblede fat er interessant, helst i OK hastighet.
Jeg sikk aldri helt dreisen på tapping fra min med trykk, synes det gikk alt for sent, og var endel styr. Sikkert mye på grunn av en dårlig hjemmemekket løsning for å sette trykk på.
 
Ikke akkurat internettkupp, men opphørssalg på Tilbords på Kleppestø senter. Halv pris på bl.a Spiegelau IPA-glass; 245 for en firepakning. Såpass rimelig at jeg kjøpte to pakker..
 
Shit. 61,25kr for et mislykket vinglass :p

Det var stivt. Var vel en norsk blogg eller noe som gjorde tester med det glasset og det kom ikke så veldig bra ut for IPA, forståelig nok når man ser på utformingen. Men bra kvalitet iallefall på de glassene.
 
Apropo ølglass so koster 6-pakning med ølglass frå The culinary circus 149,- på Skeidar.. Glasset er kanskje litt tynt, men synst dei er stilige.

Søkeresultat for «Ølglass»

3b01d7d289176c36101f2901fe31007f.jpg
 
Shit. 61,25kr for et mislykket vinglass :p

Det var stivt. Var vel en norsk blogg eller noe som gjorde tester med det glasset og det kom ikke så veldig bra ut for IPA, forståelig nok når man ser på utformingen. Men bra kvalitet iallefall på de glassene.

Vi fikk et par sånne av et velmenende medmenneske (som ikke leser dette forumet:)). Det er noe av det mest ubrukelige jeg har testet - i tillegg til det usmakelige utseendet. Ser ut som en krysning av noe du får kjøpt i en sex-shop og et vinglass:confused:.
 
Shit. 61,25kr for et mislykket vinglass :p

Det var stivt. Var vel en norsk blogg eller noe som gjorde tester med det glasset og det kom ikke så veldig bra ut for IPA, forståelig nok når man ser på utformingen. Men bra kvalitet iallefall på de glassene.
Må være stivt når det kommer fra en sexshop..
Googlet tester, og finner en korrelasjon mellom om designet faller i smak eller ei og hvordan glassene gjør det i smakstesten... Fortsatt rimeligere enn et Rastal teku, og det sitter som limt i hånden selv om man skulle pådra seg litt promille...
Har fått testet de litt (med øl, altså), og det er ikke grensesprengende, men gjør en fin jobb om man ikke topper glasset..
Og når man driver med denne hobbyen har man fort brukt penger på tullere tøys..
 
Tilbake
Topp